Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی از دادسرای فارسان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فارسان افزود: شاکی پرونده در این خصوص بیان داشت که جهت خرید یک دستگاه تراکتور از طریق یک سایت اینترنتی، مبلغ 200 میلیون ریال به شماره کارت اعلامی از سوی فروشنده واریز کردم ولی تراکتور مورد نظر برایم ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس، این کلاهبردار اینترنتی در کرج شناسایی و پس از تشکیل پرونده قضائی مراتب جهت اقدام بعدی تحویل دادگاه شد.

کشف کلاهبرداری اینترنتی 70 میلیونی در لردگان

علی تابش‌فرد نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی از دادسرای لردگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: شاکی پرونده در این خصوص بیان داشت، جهت خرید اینترنتی مبلغ 70 میلیون ریال به شماره کارت متهم واریز کرده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی، این کلاهبردار اینترنتی در تهران شناسایی و پس از تشکیل پرونده قضائی دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

دستگیری عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی در شهرستان لردگان

تابش‌فرد عنوان کرد: در پی وصول یک فقره پرونده نشر اکاذیب در فضای مجازی نیز رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای لردگان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از بررسی سرنخ‌های به‌دست‌آمده، متهم پرونده شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتای لردگان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد، به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: انتشار هرگونه مطالب کذب، توهین‌آمیز، هتک حیثیت و یا تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فرمانده انتظامی لردگان سرقت اینترنتی نشر اکاذیب دستور کار قرار گرفت پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از خواننده‌های سرشناس کشور به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که صفحه‌ای جعلی با نام و تصاویر او در یکی از شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و گرداننده یا گردانندگان این صفحه اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از طرفداران این خواننده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مرگ تلخ ۲ مرد جوان در داخل چادر مسافرتی

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت این خواننده معروف فعالیت دارد. این صفحه با جعل هویت شاکی و با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد. او انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229035 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد