Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای نظارت و بازرسی از صنوف برای ممانعت از گران فروشی گفت: در شهرستان اصفهان ۱۲۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که طبق برنامه‌ای که به صورت دفترچه برای بازرسان تهیه شده است از قبل تا پایان نوروز در چهار مرحله صنوف دسته بندی شده اند و طبق آن سرکشی و بازرسی‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: طرح تشدید و نظارت و بازرسی از کالا‌های ضروری و مایحتاج مردمی از ۲۰ بهمن آغاز شده است و آخر تعطیلات نوروز سال آتی ادامه داد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در مجموعه مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان فقط ۸۷ نفر بازرس وظیفه نظارت بر ۱۲۰ هزار واحد صنفی را بر عهده دارند.

او تصریح کرد: ۵۰ هزار و ۳۵۵ بازرسی از ۲۰ بهمن ماه تا ۲۲ اسفند ماه جاری داشتیم که ۷۹۱ پرونده در همین راستا به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

محمدی فشارکی در پاسخ به اینکه تشکیل پرونده تعزیراتی چه میزان در کاهش تخلفات تاثیرگذار است، گفت: عوامل مختلفی در این گونه مسائل دخیل هستند، اما تشکیل پرونده تعزیراتی و احکام تعزیرات پیش گیرنده تخلفات نیست و علت آن هم نقص برخی قوانین وضع شده و ضعف قانونگذار است که نمایندگان مجلس باید نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنند.

او با بیان اینکه ۱۱ دایره رسیدگی در نظارت و بازرسی وجود دارد، گفت: هم اینک دایره قاچاق و احتکار قوانین بازدارنده خوبی دارد و اعمال قانون تخلفات کمتری را رقم می‌زند چنانچه در ماه‌های گذشته امسال ۱۰۵ میلیارد تومان ارزش کشفیات قاچاق داشته ایم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۵۰ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی و ۶ هزار و ۷۹۰ پرونده تعزیرات تشکیل داده ایم که ارزش ریالی پرونده ۱۵۳میلیارد تومان بوده است، اما اگر مجدد به همین واحد‌های جریمه شده سرکشی کنیم شاهد تخلفاتی چه بسا بیشتر خواهیم بود که همین امر نشان دهنده کافی نبودن قوانین بازدارنده است.

حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظارت بر واحدهای صنفی نوروز1400 بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی