Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت راهبردی افتا هشدار داد: با آغاز سال ۱۴۰۰ در سامانه‌هایی که فیلد سال در آنها به صورت دو رقمی نگه داری می‌شود، احتمال بروز اختلال وجود دارد.

به گزارش ایلنا و روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا، این نوع نگرانی قبلا در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی، نیز مطرح شده بود و تجربیات بین المللی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی ، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال 1400 ،تمامی سامانه های وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.

کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شده‌اند: اهمیت مسئله و چالش‌های ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانه¬های ارایه دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانه های قدیمی بیشتر است.

به همه مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است، با هدف رفع مشکل احتمالی سامانه ها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانه های حیاتی و دارای اهمیت،  تمدید و بروزرسانی شوند.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسئولان IT دستگاه‌های دارای زیر ساخت حیاتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاههای داده و چگونگی نگه‌داری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ، بررسی کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Fkx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرکز مدیریت راهبردی افتا خدمات پشتیبانی سامانه ها آغاز سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان هشدار داد.

مظاهر عظیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گفت: هم اکنون سامانه بارشی در استان فعال و هشدارهای لازم داده شده است.

وی همچنین از احتمال کاهش شش درجه‌ای دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

عظیم زاده افزود: امروز شاهد وزش باد لحظه‌ای شدید در بیشتر مناطق نیمه جنوبی، بارش باران در بعضی ساعت‌ها، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نیمه جنوبی استان هستیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، سملقان، بام و صفی‌آباد، مانه، بخش‌هایی از شیروان، فاروج، بجنورد و راز و جرگلان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند.

عظیم زاده درباره آثار و مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی، گفت: صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها از جمله اتفاق‌هایی است که احتمال وقوع دارند و به همین دلیل، هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: احتیاط هنگام کار در ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت سرعت مطمئن و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله توصیه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی