Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مجید حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی دنبال شناسایی، نگهداری و رضایت گیری از خانواده بیماران مرگ مغزی هستند با این وجود نیازمند فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو هستیم.

وی اضافه کرد: برخی خانواده ها همچنان امیدوار به بهبود بیمار مرگ مغزی هستند بنابراین به اهدای عضو رضایت نمی دهد در حالیکه از منظر علمی این تصور اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین تعدادی از خانواده ها خواستار فرصتی برای تصمیم گیری می شوند و پیش از نهایی شدن تصمیم آنها بیمار مرگ مغزی جان می بازد.

دکتر حمیدی از خانواده بیماران مرگ مغزی خواست در امر پسندیده اهدای عضو مشارکت داشته باشند و با تصمیم گیری سریع و توجه به بیمارانی که سالها چشم انتظار عضو پیوندی هستند، فکر کنند.

وی با بیان اینکه همدان تنها دارای بخش پیوند کلیه است گفت: این بخش که در بیمارستان بهشتی و مجاور محل بستری بیماران کرونایی قرار دارد پس از شیوع این ویروس و احتمال انتقال آن به بیماران دیالیزی تعطیل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از اولویت ها و برنامه های استان را راه اندازی بخش کبد دانست و توضیح داد: به جای انتقال اهداکنندگان عضو به سایر استان ها درصدد برداشت این عضو بدن در همدان و انتقال آن به استان هایی که پیوند کبد صورت می گیرد هستیم.

دکتر حمیدی بیان کرد: برای پیوند کبد در استان همدان رایزنی های لازم صورت گرفت اما وزارتخانه با ایجاد بخش جدید پیوندی به علت نیاز داشتن به زیرساخت های هزینه بر، پرسنل، تجهیزات، متخصص و محدود بودن تعداد پیوندهای کبد در سال، راه اندازی چنین مرکزی را مرقون به صرفه ندانست.

وی یادآوری کرد: سال گذشته رضایت ۱۲ خانواده برای اهدای عضو جلب شد که ۹ مورد موفق به اهدا شدند اما امسال با وجود شیوع کرونا و تعطیلی بخش پیوند عضو بیمارستان بهشتی ۱۵ مورد رضایت گیری و ۱۲ مورد اهدای عضو صورت گرفت و سه مورد پیش از اهدا جان باختند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بیشتر اهدا کنندگان عضو افراد جوان بودند همچنین از نوزاد یک ساله تا شهروند ۵۵ ساله در سالجاری اهدای عضو کردند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی روشن بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید سرزده از بیمارستان توحید، و سایر بخش‌های این بیمارستان، ضمن عیادت از بیماران و بررسی مشکلات آنها از بخش‌های جراحی، قلب، دیالیز و اورژانس بازدید و در جریان آخرین وضعیت و مشکلات بیماران قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ضمن احصاء برخی ایرادات و کمبودها در ارائه خدمات به بیماران، بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات مذکور نکاتی را یادآوری و تاکید کرد: جلب رضایت مردم و توجه به مطالبات آنان، اساس کار مسؤولان استان است.

وی به مسؤولان بیمارستان تاکید کرد؛ اولویت‌های بیمارستان در راستای حفظ سلامت، رفاه و آرامش بیماران را اولویت بدانند.

روشن همچنین در این بازدید ضمن دیدار با کارکنان بیمارستان در جریان مطالبات آنان در خصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایای آنان قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان یادآور شد: بازدید سرزده از تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و خدمات‌رسان استان در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از شورای امنیت کشور برای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و برنامه‌ریزی و تدبیر برای پیشگیری از تشدید نارضایتی‌ها و رفع مشکلات موجود بوده و این روند در سال‌جاری به‌طور جدی در دستور کار خواهد بود.

این بازدید در راستای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و چاره‌اندیشی برای رفع برخی نواقص و مشکلات احتمالی در دستگاه‌های اجرایی استان به منظور جلب رضایتمندی شهروندان و خدمات رسانی بهتر به آنان صورت گرفته است‌.

کد خبر 6095190

دیگر خبرها

  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار