Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی طرج جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به مدت ۷ سال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۶اسفند) مجلس شورای اسلامی، با  طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اجرای آزمایشی به مدت 7 سال با 161 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین بانکی پور فرد سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت با اشاره به این طرح  گفت: برای بررسی طرح جوانی جمعیت 73 جلسه برگزار شد در نهایت طرح با 74 ماده نهایی شد، این طرح قبل از لایحه بودجه 1400 آماده شده بود اما به دلیل 2 ابهام طرح آن در صحن علنی به تاخیر افتاد.

وی  ادامه داد: یکی از ابهامات مالی بود و ابهام دیگر نگرانی در خصوص حذف غربالگری از پروسه بارداری بود که با همکاری مرکز پژوهش ها و شورایعالی فرهنگی ابهامات مالی حذف شد و با دریافت نظرات کارشناسان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان عبارت «حذف غربالگری» در طرح مذکور حذف شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند برنامه پنجساله هفتم با محوریت جمعیت جوانی باشد و از سوی دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال تمدید یکساله برنامه ششم است، مقرر شد طرح جوانی جمعیت به مدت 7 سال آزمایشی اجرا شود تا کل قانون برنامه را پوشش دهد.

بنا بر این گزارش  طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با رأی صحن علنی مجلس، اصل 85 شد و بر اساس این اصل، کمیسیون مشترک تشکیل و طرح مذکور در این کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و صحن علنی این بار به مدت اجرای آزمایشی طرح مذکور رأی داد.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: جوانی جمعیت طرح مجلس طرح جوانی جمعیت اجرای آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) در نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به سیر نزولی جمعیت استان و کند شدن شیب آن اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت و بحرانی شدن آن در آینده نه چندان دور همچنان در صدر اولویت است و باید با رویکرد بلند مدت به این بحران نگاه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش بیش از ۱۰ ساله پیرامون کاهش زایمان به صورت سزارین افزود: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات ترویجی پیش از زایمان، همچنان بالغ بر ۷۰ درصد زایمان‌ها در استان به صورت عمل سزارین انجام می‌شود که سهم بخش خصوصی در این حوزه بیشتر است.

دکتر آشوبی با بیان به اینکه سزارین نخست زا در گیلان یک تا ۳ درصد طی سال‌های اخیر افزایش داشته است، تصریح کرد: ترویج و در پیش گرفتن زایمان طبیعی بدون درد در این استان ضروری است و لازم است متخصصان زنان و زایمان و همچنین بیهوشی در این زمینه همکاری مجدانه و مجاهدانه داشته باشند.

او همچنین از اجرای موفق طرح نفس در گیلان خبر داد و گفت: کنترل سقط جنین و مداخله در مهار بی ضابطه آن، کاری بزرگ بود که همه دغدغه‌مندان و آینده نگران حوزه جمعیتی در آن به ویژه بسیج جامعه پزشکی مشارکت فعالانه و قابل تحسین دارند.

در نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان پیرامون اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی و اختصاصی هفته ملی جمعیت در استان گیلان گفتگو و بر ضرورت اهتمام هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن برنامه‌های هفته جمعیت در سطح استان تأکید شد.

همچنین آخرین وضعیت استان گیلان در حوزه زایمان طبیعی و سزارین و اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش ترویج به زایمان طبیعی و کاهش سزارین نیز گفتگو و الزامات قانونی و هدف‌گذاری استان در این شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.

کنترل سقط جنین و تلاش همه جانبه در جهت اجرای طرح نفس بسیج جامعه پزشکی و توفیقاتی که اجرای این طرح در استان گیلان داشته، از دیگر محور‌هایی بود که امروز در نشست قرارگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعضای قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز هر کدام به بیان توانمندی‌ها و چالش‌های حوزه خود و همچنین راهکار‌هایی جهت برون رفت از معضل جمعیتی اشاره کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش