Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:23:06 GMT

افزایش 60درصدی قیمت کفش دستدوز در یک سال

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۴۵۸۳

افزایش 60درصدی قیمت کفش دستدوز در یک سال

رسول شجری با بیان این که مواد اولیه تولید کفش نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه بخصوص مربوط به مواد پتروشیمی است که در بورس عرضه می‌شود. به عبارتی دیگر مواد اولیه در یک رقابت غیرمتعارف به تولیدکننده می‌رسد و جای تاسف است که با وجود وضعیت خوب صنعت پتروشیمی در کشور، این مواد با قیمت دلار محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه از افزایش حدود ۶۰ درصدی قیمت کفش در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.  

رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز تهران همچنین از افت ۵۰ تا ۶۰ درصدی فروش کفاشان نسبت به شب عیدهای پیش از کرونا خبر داد و گفت: با این حال سال گذشته شب عید مغازه‌ها بسته بود و در حال حاضر خدا را شاکریم که دوباره به آن وضعیت دچار نشدیم. اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و منتفی شدن دید و بازدیدها افت فروش بسیار بالاست.  

پتروشیمی دامن تولیدکنندگان کفش را هم گرفت!

وی در ادامه درباره مشکلات تأمین مواد اولیه در این صنف گفت: از مواد پتروشیمی در بخش چرم مصنوعی و زیره کفش استفاده می‌شود. به عبارت دیگر اصل مواد اولیه این صنف مربوط به صنعت پتروشیمی است که بخشی از آن از طریق واردات تامین می‌شود، اما بخشی هم که در داخل تولید می‌شود امسال وارد بورس شد و در پی آن افزایش قیمت وحشتناکی تجربه کرد. در گذشته هم این مواد در بورس عرضه می شد اما به این شکل رقابتی نبود.  

البته شجری در پایان اطمینان داد که مشکلی از نظر تامین کفش در کشور وجود ندارد و اگر هر فرد بخواهد پنج جفت کفش هم بخرد به راحتی در بازار یافت می‌شود.

223224

کد خبر 1496213

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کفش افزایش قیمت گرانی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا ،سیده معصومه تقی‌زاده با اشاره به نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل آسم اظهار کرد: داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، بخش مهمی در کنترل آسم است زیرا چاقی، یکی از معضلاتی است که با آسم در ارتباط است.

 وی افزود: اگر میزان مصرف کالری از میزان سوخت آن بیشتر باشد، ‌قطعا فرد اضافه وزن پیدا می‌کند. این حالت نه تنها برای سلامت فرد ضرر دارد بلکه علائم آسم را نیز تحریک می‌کند. افراد چاق، نشانه‌های شدیدتری از آسم دارند و داروهای بیشتری مصرف می‌کنند بنابراین بهتر است همیشه وزن متعادل باشد.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش مصرف سبزیجات و میوه‌ها و افزایش مصرف غذاهای فرآوری‌شده موجب افزایش شیوع آسم می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که ویتامین C، بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A)، منیزیم و امگا ۳ بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض آسم قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین افرادی که به میزان کافی میوه، و ویتامین‌های C و E و به طور کلی از آنتی اکسیدان‌ها را مصرف نمی‌کنند، اغلب دچار مشکلات ریوی می‌شوند. به نظر می‌رسد رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها برای مثال دریافت بیشتر میوه‌ها، سبزی‌ها و روغن زیتون اثر محافظتی بر آسم دوران کودکی داشته باشد.

تقی‌زاده گفت: ماهی و غذاهای دریایی از منابع خوب امگا ۳ هستند و بهتر است سعی شود از مصرف اسیدهای چرب ترانس و روغن‌هایی که درصد زیادی امگا ۶ دارند، خودداری شود.

پیشنهادهای تغذیه‌ای برای بیماران مبتلا به آسم
وی با بیان اینکه اغلب افراد مبتلا به آسم، کمبود ویتامین D دارند، افزود: شیر، تخم مرغ و ماهی منابع خوب این ویتامین هستند ولی تابش مستقیم نور خورشید منبع اصلی این ویتامین است.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: برخی از افراد عدم تحمل به لاکتوز دارند که در واقع حساسیت محسوب نمی‌شود اما علائم آسم را تشدید می‌کند. برخی افراد نیز نسبت به تخم مرغ، شیر و یا ماهی حساسیت دارند. حتی مصرف بسیار کمی از این مواد غذایی، منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی و تحریک آسم می‌شود. از آن جایی که آلرژی منجر به تشدید علائم آسم می‌شود، اگر والدین احساس می‌کنند با مصرف هر غذایی تنگی نفس کودک تشدید می‌شود باید آن ماده غذایی را در برنامه غذایی کودک محدود کنند. انواع فلفل، زعفران، کرفس، انگور و خربزه برخی از این مواد غذایی هستند.

چه موادی علائم آسم را تشدید می‌کنند؟
وی عنوان کرد: سولفیت یکی از موادی است که به غذاها اضافه می‌شود تا به تازگی مواد غذایی کمک کند و از رشد کپک جلوگیری کند اما همین ماده می‌تواند منجر به تشدید علائم آسم در افراد مبتلا به این بیماری شود. سولفیت‌ها در برخی غذاها مانند میوه‌های خشک، میگو، آبمیوه‌های اسیدی، نوشابه‌های کولا و بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارند، بنابراین توجه به برچسب غذایی مواد غذایی اهمیت دارد.

تقی‌زاده عنوان کرد: درصد زیادی از افراد مبتلا به آسم، دچار اختلال ریفلاکس اسید معده هستند که موجب می‌شود آسم به راحتی کنترل نشود. کاهش وزن در این افراد، یکی از راه‌های رفع این اختلال و آسم است. پرهیز از مصرف غذاهای تند، کافئین، غذاهای اسیدی، شکلات، الکل و غذاهایی که موجب تشدید نشانه‌های ریفلاکس اسید معده می‌شود نیز از دیگر راهکارهای موثر در این زمینه است.

وی افزود: محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب و کاهش حجم وعده غذایی نیز می‌تواند از ترشحات معده که موجب تشدید رفلاکس می‌شود، جلوگیری کند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماران مبتلا به آسم از کورتون به صورت استنشاقی یا اشکال دیگر دارویی استفاده می‌کنند و بنابراین بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند، لذا توصیه می‌شود لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند و مصرف نمک و مواد غذایی غنی از نمک را محدود کند.

وی بیان کرد: بیماران مبتلا به آسم همچنین باید مقدار کلسترول و چربی دریافتی رژیم خود را کاهش دهند. البته قبل از ایجاد هر گونه تغییر در عادات غذایی، حتما باید با کارشناسان تغذیه مشاوره شود.

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • افزودنی های بتن
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود