Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@20:02:59 GMT

لغو سفر نتانیاهو به شمال نوار غزه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۴۵۹۴

لغو سفر نتانیاهو به شمال نوار غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی، منابع خبری، بامداد امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به شهر اشغالی عسقلان در شمال نوار غزه را لغو کرده است.

خبرگزاری فلسطینی «شمس نیوز» به نقل از برخی منابع عبری در این خصوص گزارش داد که این سفر به علت ترس از موشک‌های گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز در ارتباط با لغو این سفر گزارش داد که پس آنکه هواداران نتانیاهو به مدت سه ساعت منتظر او ماندند، نتانیاهو سفرش به عسقلان را لغو کرد.

با این حال، حزب لیکود (حزب نتانیاهو) مدعی شد که علت لغو این سفر «یک گفت‌و‌گوی طولانی سیاسی» بوده و این سفر در زمان دیگری صورت خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر شده است که گروه‌های مقاومت فلسطین شهر اشغالی عسقلان را در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، در جریان یک جشن تبلیغاتی که نتانیاهو در آن زمان آن را برای کمپین انتخاباتی خود به راه انداخته بود، هدف قرار داده بودند. 

 در ماه سپتامبر همان سال نیز موشک‌های مقاومت نتانیاهو را وادار کرده بودند که به سخنرانی انتخاباتی خود در عسقلان پایان دهد.

امسال نیز پس از تحقیقات اخیر وزارت داخلی نوار غزه درباره شهادت سه ماهیگیر فلسطینی در آب‌های مجاور نوار غزه، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تل‌آویو هشدار داد که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

این ماجرا از آنجا شروع شد که وزارت داخلی نوار غزه روز چهارشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن معرفی کردن رژیم صهیونیستی به عنوان عامل شهادت سه ماهیگیر فلسطینی در آب‌های جنوب نوار غزه درباره حادثه مذکور اعلام کرد که این انفجار با یک حادثه امنیتی در تاریخ بیست و دوم ماه فوریه گذشته در آب‌های مجاور خان یونیس مرتبط بوده است.

بر اساس تحقیقات وزارت داخلی نوار غزه، سه ماهیگیر فلسطینی بر اثر گیر کردن پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی به تور آنها به شهادت رسیده‌اند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» پس از بیانیه سرایا القدس، نوشته بود، بر اساس تجربه هرگاه بازوی نظامی جهاد اسلامی تهدید به پاسخ کند، بهتر است این تهدیدها جدی گرفته شود.

تنها چند ساعت پس از صدور بیانیه سرایا القدس، منابع خبری گزارش دادند که سامانه‌های گنبد آهنین در نوار غزه بدون شناسایی هدفی خاص به سمت هدفی خیالی موشک شلیک کرده‌اند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

الجزایر از شورای امنیت خواست سه شنبه این هفته نشستی درباره کشف گورهای جمعی در نوار غزه برگزار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه در شورای امنیت به خبرگزاری روسی « اسپوتنیک » گفت: الجزایر از شورای امنیت خواسته است سه شنبه هفته جاری نشستی  پشت درهای بسته در خصوص کشف گورهای دسته جمعی در نوار غزه برگزار کند.

رسانه‌های فلسطینی در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی ( آوریل ) اعلام کردند: اورژانس فلسطین اجساد 180 نفر را در یک گور جمعی در محوطه مجتمع پزشکی «ناصر» واقع در شهر خان یونس در نوار غزه را پیدا کرده است.

این خبر چند روز پس از خروج نظامیان صهیونیستی از این مجمتع بیمارستانی رسانه‌ای شد.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

رسانه‌های فلسطینی بعدا اعلام کردند: تعداد اجساد کشف شده در گور مزبور به 390 جسد رسیده‌ است.

به دنبال انتشار این خبر « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل به بارزسان بین‌المللی اجازه داد فورا به غزه بروند و درباره گورهای جمعی تحقیق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه/عکس
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه+ تصاویر
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در روز جاری
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه