Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساماندهی بازار اجاره از مسیر تکنولوژی می گذرد؛ - اخبار بازار -

اقتصاد کلان و بازار مسکن کشور ما که پیش از همه­ گیری ویروس کرونا، با مشکلات متعددی همراه بود، در یکسال اخیر رکودی عمیق را تجربه کرد و بخش های مختلف بازار مسکن را که سالهاست در شرایط نابسمان تولید و گرانی به سر می برند، به سمت گرانی بیش از حد و کاهش تولید و تقاضا پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مستاجران بیش از همه اقشار جامعه آسیب دیده اند و علاوه بر مشکلات موجود در کشور، باید به فکر تامین نیاز مسکن خانواده خود نیز باشند.

ساماندهی بازار اجاره، اولویت نخست سیاستگذاران بخش مسکن؛

افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن، همه اقشار جامعه را تحت تاثیرقرارداد و تامین نیاز مسکن را برای مردم بیش از اندازه دشوارکرد. اما  قشری که بیش از همه آسیب دید، مستاجران بودند که با افزایش بیش ازحد قیمت، نرخ اجاره بهای آنها نیز افزایش پیدا کرد. به طوری که بسیاری از اجاره نشینان، مجبور به تغییر محل سکونت خود به جنوب یا حومه شهر شدند و یا با کاهش متراژ خانه، به صورت موقت چالش افزایش اجاره را پشت سر گذاشتند.

نسخه­های کاربردی برای درمان بازار اجاره؛

همیشه بهترین نسخه برای بهبود بازار مسکن، افزایش تولید و رونق در خرید و فروش مسکن است. به این صورت هرچه عرضه خانه های ارزان بیشتر شود و توان مالی مردم برای خرید یا اجاره خانه افزایش یابد، چرخه اقتصادی بازار مسکن به گردش درآمده و ارزش افزوده های متعدد آن نمایان می­شود. اما در شرایط فعلی که اقتصاد کشور به مرحله هشدار رسیده، می توان اجاره­نشینان را از طریق اعمال قوانین بازدارنده برای افزایش اجاره­بها و ارائه تسهیلات ارزان، برای بالابردن ودیعه مسکن حمایت کرد.

راهکارهای هوشمند ساماندهی بازار اجاره؛

نکته ای که باید مدنظر داشت، این است که تمام قوانین و سیاستگذاری ها، به شرط ایجاد فضای شفاف در بازارمسکن و افزایش آگاهی مردم کارساز است و اگر این دو عامل وجود نداشته باشد، همچون سالهای پیش سوداگران وارد عمل شده و از آب گلالود ماهی می­گیرند. گفتنی است این مهم مدتی است با فعالیت مجموعه­ای دانش­بنیان و فعال در حوزه املاک به نام سامانه کیلید، ساماندهی شده است که علاوه بر ایجاد فضایی شفاف، آگاهی ملکی مردم را افزایش می دهد.

از سوی دیگر کیلید با استفاده از هوش مصنوعی فرآیند جستجو و انجام معاملات ملکی را به صورت قابل توجهی بهینه سازی کرده است. به طوری که متقاضی با وارد کردن سلایق و نیازهای ملکی خود، در کمترین زمان به خانه رویایی خود که هوش مصنوعی از بین فایل های آماده عرضه پیدا کرده است می رسد.

همچنین سامانه کیلید به طور جدی و پویا، افزایش آگاهی مردم از طریق بسترهای مختلف را در دستور کار خود قرارداده است. از این رو متقاضیان خرید آپارتمان در دزاشیب، ازگل و سیدخندان می توانند در ادامه مشخصه های کاربردی این مناطق را مشاهده کنند.

خرید آپارتمان در دزاشیب؛

دزاشیب یکی از  مناطق بکر و پرمتقاضی تهران به شمار میرود که تمام مولفه های سکونت ایده عال را به همراه دارد. از این رو قیمت خرید آپارتمان در دزاشیب در دوسال اخیر با شیب بسیار تندی همراه بوده و متقاضیان را از ورود به این محله دورتر کرده است.

گفتنی است قیمت خرید آپارتمان در دزاشیب را بخش اطلاعات بازار مسکن سامانه کیلید، 49 میلیون و 690 هزار تومان اعلام کرده که به معنای گران شدن 17 میلیون تومانی هر متر مربع ملک مسکونی، طی یکسال اخیر است.

خرید آپارتمان در ازگل؛

محله ازگل آخرین محله شمال شرق تهران است که در منطقه یک تهران قرار دارد. این منطقه از نظر آب و هوا در بهترین شرایط قرار گرفته و می توان گفت از سه ناحیه با درختان انبوه و طبیعت، احاطه شده است. به طوری که غرب ازگل را بوستان جنگلی سوهانک، جنوب آن پارک جنگلی لویزان و از شمال با مناطق کوهپایه ای تهران همسایه است.

ابتدای سال 94، زمانی که میانگین قیمت ملک در تهران حدود 4 میلیون تومان بود، بخش اطلاعات بازار مسکن سامانه کیلید خرید آپارتمان در ازگل  را متری 7 میلیون تومان ثبت کرده است.

گفتنی است در آن بازه زمانی، رکود صنعت ساختمان در قیمت مسکن نمود بیشتری پیدا کرد و رشد قیمت املاک در تهران آغاز شد. به طوری که از ابتدا تا انتهای سال 97، خرید آپارتمان در ازگل هر مترمربع 8 میلیون تومان گرانتر شد و از 12 به 20 میلیون تومان رسید. همچنین سال 98 نیز خرید آپارتمان در ازگل با روند صعودی در حال گران شدن بود و ازابتدای سال، قیمت ها با 22 میلیون تومان آغاز و در اسفند ماه با 30 میلیون تومان به کار خود پایان داد.

در نهایت قیمت خرید آپارتمان در ازگل 46 میلیون تومان در هرمتر مربع را در تابستان 99 پشت سرگذاشت و پس از فراز و نشیب های متعدد در بهمن ماه به 49 میلیون تومان رسید.

 

خرید آپارتمان در سیدخندان؛

برخی از مناطق تهران به واسطه یک مشخصه خاص، از شهرت بیشتری برخوردارند. سیدخندان نیز یکی از این محله هاست که پایانه زیر پل معروف خود که نقش هاب منطقه را برای تردد تاکسی ها ایفا می کند، دلیل این شهرت شده است. اما خرید آپارتمان در سیدخندان می­تواند ­یکی از گزینه های مطرح خانواده ها و جوانان باشد؟ گفتنی است این محله از نظر شاخصه های اجتماعی در سطح متوسط قرار دارد. مسیرهای متعدد دسترسی ویژگی و شلوغی برخی اوقات، مشکل آن محسوب می شود.

شایان ذکر است قیمت  خرید آپارتمان در سیدخندان، به شکل ناباورانه ای از میانگین قیمت املاک منطقه 1 بیشتر است. به این صورت طبق آماربخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، هر متر مربع آپارتمان مسکونی در سیدخندان، با متری 52 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

گفتنی است در تمام مناطق تهران، امکان پیدا شدن واحدی کمتر از قیمت منطقه وجود دارد. این مهم با جستجوی صحیح که ابزارهای هوشمند کیلید در اختیار کاربران گذاشته، امکان پذیر است. از این رو پیشنهاد می­شود، برای تجربه یک معامله ملکی موفق و سریع، ابزارهای مختلف سامانه کیلید را به کار بگیرید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید آپارتمان در ازگل میلیون تومان سامانه کیلید بازار اجاره بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست