Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:19:10 GMT

در جاده خاکی شورا، آسفالت کارآمدی بزنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۴۷۵۴

در جاده خاکی شورا، آسفالت کارآمدی بزنیم

شبانی فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  در خصوص حضور جوانان در انتخابات شورای شهر گفت: حضور جوانان انقلابی، پویا، خلاق، باانگیزه در انتخابات شورا‌ها مفید و کارگشاست، اما در این دوره با سطحی نگری و هیجان انگیزتر بودن جوان‌ها و محافظه کاری ریش سفیدان قدرت طلب مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جوانان درگیر آفتی به نام سطحی نگری شده اند که مهمترین دلیل آن پاسخگو نبودن مسئولان شورا‌ها در دوره‌های قبل بوده است.

شبانی گفت: اگر مسئولان قبلی برای انجام دادن یا ندادن وظایف و عملکردشان باز خواست می‌شدند و تاوان می‌دادند، هر کسی توانایی اداره شهر را در خود نمی‌دید.

جراحان شهر چاقوی کارآمدی را دست بگیرند

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی با بیان اینکه حضور هیجانی و بدون تدبیر می‌تواند به ضرر شهر باشد گفت: حضور جوان‌ها بر اساس بیانیه گام دوم مثبت و یک امتیاز است، ولی باعث می‌شود عده‌ای از نخبگان لایق و افرادی که می‌توانند مفید باشند در این بین دیده نشوند.

او گفت: برای اداره شهر به افراد مصلح نیاز داریم، اگر تعداد داوطلبان زیاد باشد مردم به کسانی که مشهورتر هستند رأی می‌دهند و فرصت نمی‌کنند صلاحیت همه نامزد‌ها را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید

مردمی بودن انقلاب، ویژگی اصلی نظام

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی افزود: اگر ۳۰ نخبه فعال و کارآمد نامزد شوند مردم فرصت بررسی صلاحیت و انتخاب اصلح را خواهند داشت.

شبانی بیان کرد: برای رای دادن باید به ۳ اصل تعهد، تخصص و کارآمدی توجه کرد؛ نبود یا نقص در هرکدام از این موارد ما را از رسیدن به هدف محروم می‌کند.

پتک قدرت را بر سر سیاست نزنیم

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی گفت : حس قدرت طلبی در تمام انسان‌ها وجود دارد و کسی که می‌خواهد وارد عرصه سیاست شود نیاز به تربیت و تزکیه نفس دارد تا حس قدرت طلبی در وجودش از بین رود و فضا را برای افراد طماع فراهم نکند.

او ادامه داد : اگر زیرپوسته جوانگرایی بخواهد قدرت طلبی رشد کند قطعا باید آینده خود را در ریش سفیدان قدرت طلب امروز ببینیم.

شبانی گفت : باید مراقب بازی‌ها و توجیهات نفس اماره بود

ابر تبلیغات مجازی جلوی خورشید صلاحیت را می‌گیرد

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی بیان کرد : مطبوعات و رسانه‌ها باید در جهت آگاهی مردم برای اصلاح ساختار‌ها تلاش کنند تا مردم بدانند دنبال چه شاخصه‌هایی در نامزدهای انتخابات باشند.

او افزود : امسال به دلیل شیوع کرونا تبلیغات مجازی پررنگ‌تر خواهد بود، در تبلیغات مجازی نمی‌توان تحقیق کرد و باید مردم برای شرکت در انتخابات و شناخت نامزد‌ها از نظر سیاسی رشد کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران کارآمدی شورای شهر انتخابات شوراها فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

سید محمد فرخی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی گفت: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد