Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا تأیید کرد، برخی کشورهای اروپایی خواستار دسترسی به واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" هستند و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز از مذاکره با برخی اروپایی‌ها در این باره خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "هندریک دامس" رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا برای یک دیدار دو روزه به مسکو سفر کرده، در جریان دیدار با "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان دسترسی به واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام اروپایی، به همین دلیل، بررسی امکان استفاده از این واکسن و راه یابی آن به بازار اروپا، اقدامی درست خواهد بود.

در خبر دیگری نیز گزارش شده، روز دوشنبه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفتگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود که به ابتکارعمل بوداپست انجام شد، درباره  تلاش‌های مشترک برای مقابله با اپیدمی کرونا، از جمله امکان ارسال واکسن "اسپوتنیک-وی" به این کشور، تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، "کیریل دمیتریف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز روز گذشته (دوشنبه) یادآور شد که این ارگان در حال انجام مذاکراتی با برخی شرکت‌های اروپایی، از جمله ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان به منظور تولید مشترک واکسن  "اسپوتنیک-وی" است.

این مقام روس همچنین از آمادگی طرف روسی برای آغاز ارسال این واکسن به کشورهای علاقه‌مند اروپایی که بطور مستقل واکسن اسپوتنیک را ثبت کرده‌اند، خبر داد.  

خبرگزاری "رویترز" روز دوشنبه به نقل از منابع خبری نوشت که اتحادیه اروپا قصد دارد مذاکره با طرف روسی درباره خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" را آغاز کنند. طبق این اطلاعات، برای آغاز این روند، لازم است تا چهار کشور اروپایی چنین درخواستی را از اتحادیه اروپا داشته باشند. البته مقامات بروکسل هنوز این اطلاعات را تأیید نکرده‌اند.  

هفته گذشته موسسه دارویی اروپا (ЕМА) اعلام کرد که در حال بررسی تطابق واکسن روسی اسپوتنیک با استانداردهای متعارف در قاره اروپاست و تصمیم گیری در این باره تنها بر اساس داده‌های علمی و نه اظهارات سیاسی انجام خواهد گرفت.

تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسیدرضایت پوتین از اثربخشی واکسن‌های روسی/ اسلواکی هم واکسن اسپوتنیک می‌خردافزایش علاقه‌مندی به واکسن اسپوتنیک روسیه در آفریقا و اروپا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه واکسن اسپوتنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد