Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی بررسی نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و جامعه با حضور رئیس کل سازمان سازمان نظام پرستاری کشور و مسئولان معاونت پرستاری، انجمن ملی پرستاران جامعه نگر، مدیران مراکز هوم کر شهر تهران و برخی از اعضای هیئت علمی به صورت مجازی در سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست، حمیدرضا عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با تبریک حلول ماه شعبان و تبریک پیشاپیش سال و قرن جدید گفت: در این نشست در نظر داریم فرصت‌ها و چالش‌های پرستاری جامعه نگر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم نقش موثر مراکز پرستاری در بحران کرونا و توسعه آن در دوران پسا کرونا را بررسی کنیم.

عزیزی ادامه داد: نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و در جامعه بسیار موثر و رهگشاست و این مراکز در دوران کرونا حداقل به ۵۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ بودند خدمت ارائه کردند.

فعالیت یک هزار مرکز هوم کر در کشور

او افزود: حدود یک هزار مرکز هوم کر به صورت فعال در سطح کشور فعال هستند که استان تهران با ۲۰۰ مرکز بیشترین مراکز را دارد و بعد از آن استان‌های خراسان رضوی، کرمان، اصفهان و فارس به ترتیب بیشترین مرکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل را دارند.

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری بیان کرد: این مراکز توانستند خدمات موثری در زمینه بهبود بیماری و کاهش ورودی‌های بیمارستان داشته باشند و کمک شایانی به مراکز درمانی و جامعه شد، بنابراین باید در مسیری گام برداریم که ساختار این مراکز تقویت و فرهنگ پرستاری جامعه نگر فراگیرتر شود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری کشور همه مجموعه‌های موجود در حرفه پرستاری را به کار تیمی هماهنگ و موثر برای تقویت این مراکز از جمله اصلاح تعرفه ها، پوشش بیمه‌ای و ورود جدی به عرصه سلامت دیجیتال و هوشمندسازی خدمات با استفاده از اینترنت اشیا و... دعوت کرد.

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پرستاری تعرفه گذاری سازمان نظام پرستاری هوم کر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل