Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 کاپیتان کشتی کانتینری ایران-شهرکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جزئیات جدید از حمله تروریستی به این شناور تجاری را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نورنیوز، کاپیتان کشتی کانتینربر شهرکرد اظهار کرد: روز چهارشنبه 20 اسفندماه جاری  ساعت 6 به وقت محلی در  آبهای بین المللی دریای مدیترانه در موقعیت 33 درجه و 9/15 شمالی و 33 درجه و 5/36 شرقی در حدود 75 مایلی از سواحل رژیم صهیونیستی در حال حرکت بودیم که حادثه اصابت شئ انفجاری به کشتی روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رخداد انفجار با صداهای مهیبی که از روی عرشه در محل کانتینرهای جلو و به فاصله چند ثانیه شنیده شد بوقوع پیوست و متعاقب آن، آتش‌ در کانتینرهای منفجر شده شعله ور شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش افسر اول کشتی که در زمان حادثه در پل فرماندهی بود، بین ساعات 5:15 تا 5:30  ودر فاصله حدود نیم ساعت قبل از حادثه به مدت 15 دقیقه دستگاه موقعیت یاب کشتی (GPS) از کار افتاده ولی در زمان حادثه همه چیز طبیعی بوده است.

وی خادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه با تلاش کارکنان کشتی  آتش به طور کامل مهار شد و بر اساس دستور کمیته واکنش اضطراری  سریعاً به سمت لنگرگاه بانیاس در کشور سوریه  تغییر مسیر دادیم.

کاپیتان کشتی شهرکرد افزود: پرسنل امنیتی و نیروهای فنی و غواص وضعیت کشتی را کاملا بررسی کرده اند و اقدامات لازم برای انجام تعمیرات مورد نیاز و اطمینان از ایمنی کامل شناور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام تیمهای فنی مسئول تعمیرات بخشهای آسیب دیده ،عملیات بازسازی و ایمن سازی کشتی حدود 14 روز زمان خواهد برد و پس از آن بر اساس برنامه قبلی به سمت  بندر والنسیا در کشور اسپانیا حرکت خواهیم کرد.

کاپیتان کشتی شهرکرد گفت: به عنوان یک دریانورد و کاپیتان کشتی تاکید می‌کنم که  بر اساس قوانین دریایی و عرف بین الملل حمله به کشتی‌های تجاری که در حال عبور بدون ضرر در آبهای بین المللی هستند نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه مولد ناامنی خطرناکی است که تجارت و اقتصاد جهانی را با مخاطرات جدی روبرو خواهد کرد و لازم است سازمانهای بین المللی ناظر بر کشتیرانی تجاری به صورت عاجل به اینگونه اقدامات شرورانه رسیدگی و از تداوم آن جلوگیری کنند.

کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  روز چهارشنبه 20 اسفندماه در مسیر حرکتی خود از ایران به اروپا در آبهای بین المللی دریای مدیترانه به دلیل اصابت شئ انفجاری دچار آتش سوزی شد.

پیش از این یکی از اعضای تیم فنی بررسی کننده آثار حمله به کشتی تجاری «ایران شهرکرد» موضوع دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی را احتمالی بسیار قوی عنوان کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاپیتان کشتی بین المللی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به نام نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت دایر است افزود: گلستان در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی تهران غرفه دارد و تا کنون دوازده هیئت تجاری خارجی و ۲۰ هیئت اقتصادی از استان‌های کشورمان از غرفه گلستان در این نمایشگاه بازدید کردند.

محمد دهنوی گفت: در این بازدید‌ها رایزنی‌های تجاری هم برای توسعه مناسبات اقتصادی انجام شده است.

او همچنین افزود: گلستان یکی از بهترین استان‌ها در این نمایشگاه بود و توان تولید استان در زنجیره طیور و آبزی پروری آن مورد تحسین قرار گرفت.

دهنوی گفت: در این راستا دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی در استان کار مطالعات ۲۱ زنجیره را آغاز کرده است که بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اشتغال استان را در بر می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان بین المللی و ۶۰ هیئت عالی رتبه تجاری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی