Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@20:22:54 GMT

چهارشنبه سوری آرزوی سلامتی است نه ...

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۱۳۹

ایسنا/ایلام چهارشنبه سوری در آیین ایرانیان روزی برای وداع با سختی ها ، کسالت ها و بیماری ها و آرزوی سلامتی برای همه در سال جدید است، اما چرا باید در این روز شاهد اتفاقات ناگوارو دردآور باشیم. 

"عارف محمدی" مشاوره خانواده با حضور در ایسنا، ، در این باره اظهار کرد:چهارشنبه سوری درواقع جشن وداع با سال گذشته و رنج و مشقت‌های آن  و امید به خیر و خوشی و برکت و سلامتی و شادمانی درسال جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خواندن عباراتی مانند زردی من از تو، سرخی تو از من بیان کننده این مهم است، گفت: والدین می‌توانند با نظارت بر کنش فرزندان در این روز نقشی اساسی داشته باشند و این برنامه را در فضای خانوادگی و با یک آتش کوچک انجام داد  تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.
این مشاور خانواده گفت: متاسفانه چهارشنبه سوری به شکلی که امروز می‌بینیم آسیب‌زا است و مشکلاتی را برای خانواده‌ها از نظر روحی و جسمی ایجاد می‌کند.
«یوسف عزیزنیا» کارشناس مردم‌شناسی و مدرس دانشگاه هم در این نشست  گفت: باید به پیشنیه‌ی چهارشنبه سوری توجه داشته باشیم چون در این مراسم بدعت‌های زیادی وارد شده از جمله درست کردن مواد آتش‌زا که خطرناک است و با فلسفه این روز که آرزوی سلامتی برای همه در سال جدید است در تناقض است.
وی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر به علل گوناگون از جمله عدم فرهنگسازی و نبود آموزش و اقناع سازی جوانان این جشن به آتش بازی خطرناک تبدیل شده است.
این کارشناس ارشد مردم‌شناسی تصریح کرد: نباید این مراسم را تبدیل به رفتاری خشونت بار علیه همنوعان و از جشنی سنتی به یک  ناهنجاری خطرناک تبدیل کرد.
به گزارش کانال اطلاع رسانی پلیس، سردار "دلاور القاصی"، فرمانده انتظامی استان ایلام در این زمینه، اظهار کرد: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و مراسم سنتی چهارشنبه آخر سال ، بعضأ شاهد بروز حوادث دلخراش و تکان دهنده ای در سطح جامعه هستیم و تعدادی از جوانان و نوجوانان با غفلت و نا آگاهی خود ، صدمات جبران ناپذیری برای خود و خانواده و سایر شهروندان به بار می آورند و با بی توجهی ، این روز  را به کام خود و خانواده تلخ می کنند.
وی با اشاره به مأموریت حساس و مهم نیروی انتظامی در تأمین امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: فرماندهی انتظامی استان از هم اکنون تدابیر جامع و برنامه ریزی های هدفمند با محوریت تأمین امنیت و آرامش مردم انجام داده و کارکنان آن تلاش حداکثری خواهند داشت تا مردم لحظات شاد و آرامی را سپری کنند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اظطراب خانواده تبدیل شود، تصریح کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش و ... مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.
القاصی مهر با اشاه به کشف بیش از 50 هزار عدد انواع مواد محترقه در سطح استان گفت: پلیس در چهارچوب قانون با افرادی که در این ایام به هر طریق آرامش مردم را به مخاطره بیندازند و اقدام به خرید و فروش مواد محترقه کنند ، برخورد خواهد کرد.
وی یکی از عوامل آتش سوزی در واحد های مسکونی را استفاده از مواد آتش‌زا عنوان کرد وگفت: شهروندان عزیز از نگهداری وسایل آتش زا ،لاستیک ،هیزم و...   در واحد های مسکونی ،خیابان و کوچه ها که از عوامل آتش سوزی محسوب می شوند خودداری کنند.
فرمانده انتظامی استان ایلام از مردم خواست با توجه به خطرهای محتمل حاصل از انفجار مواد محترقه، مراقب فرزندان خود باشند و اجازه حضور در اماکن  پرخطر را به آنان ندهند، گفت: پلیس قطعاً و برابر قانون با افرادی که با رفتارهای غیر قانونی و پر خطر خود امنیت و آرامش مردم را بر هم زنند برخورد قاطع خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام چهارشنبه سوری انتظامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک