Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:30:38 GMT

طول بزرگراه‌های فارس از ۱۴۰۰ کیلومتر فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۲۵۴

طول بزرگراه‌های فارس از ۱۴۰۰ کیلومتر فراتر رفت

به گزارش ایرنا، با بهره برداری از ۶۳ کیلومتر بزرگراه در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، طول بزرگراه‌های این استان به عدد یک هزار و ۴۴۵ کیلومتر رسید.
استان فارس همچنین دارای افزون بر یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است.
 وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از این پروژه بزرگراهی در فارس گفت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، امروز به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی استان فارس، بیشترین پروژه‌های راه‌سازی را به طول ۶۰۰ کیلومتر در سطح این استان در دست اجرا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع، این پروژه‌های در دست اجرا طی یکی دو سال آتی آماده بهره‌برداری شود تا شاهد ارتقاء شاخص‌های بهره‌مندی استان فارس باشیم.
یکی از پروژه‌هایی که در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید جاده اختصاصی دسترسی به شهر صدرا به طول هفت کیلومتر بود که منجر به تسهیل ارتباط با شهر صدرا خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی، مهمترین مشکل شهر صدرا را با توجه به جمعیت پذیری حدود ۳۰۰ هزار نفری آن بحث دسترسی به آن رفت و آمد به شیراز دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، حل این مشکل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که امروز و در همین راستا شاهد افتتاح این راه دسترسی به شهر صدرا هستیم.
او گفت: علاوه بر این، این عملیات احداث یک محور جدید به طول ۱۰ کیلومتر نیز امروز آغاز خواهد شد که مسیر جدیدی را برای شهر صدرا ایجاد خواهد کرد.
در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی بخشی از بزرگراه نورآباد – قائمیه به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، بخشی از قطعه الف بزرگراه کنارتخته – دالکی به طول چهار کیلومتر و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، بخشی از قطعه یک الف بزرگراه بابامیدان – گچساران- بهبهان به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس (بخشی از حد فاصل شیراز – جهرم) به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس (بخشی از حد فاصل جهرم – لار) به طول ۱۲ کیلومتر و اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
بازدید از قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به استان فارس بود.
پروژه آزادراه شیراز – اصفهان با توجه به اتصال شمال به جنوب کشور و کاهش مدت سفر و همچنین ارتقاء ایمنی سفرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعه هفت آن نیز با توجه به اینکه نقطه اتصال این آزاد راه به شیراز است دارای اهمیتی مضاعف است.
وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید، تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را یکی از اولویت‌های مهم و فوری این وزارتخانه دانست و گفت: این پروژه از لحاظ درجه اهمیت فوق العاده مهم است و تاثیر بسیاری در آمد و شد مردم از شمال به جنوب کشور دارد.
اسلامی افزود: با توافقی که با سرمایه‌گذار پروژه انجام شده و تنظیم مناسب منابع و همچنین پیگیری‌ها و اهتمام ویژه استاندار فارس، امیدواریم در خردادماه سال آتی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.
آغاز ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی گامی در جهت تحقق آرزوی خانه دار شدن
همچنین در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به فارس، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آغاز شد تا این آغاز نوید بخش تحقق آرزوی خانه دار شدن بخشی از شهروندان باشد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، با شروع عملیات اجرایی این طرح، مجموع طرح‌های اقدام ملی مسکن در کشور که تا امروز کلنگ زنی شده و بخشی را نیز در آستانه بهره‌برداری است از مرز ۵۰۷ هزار واحد عبور کرد.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی سالن ورزشی بین‌المللی شهر صدرا با ۲۲ هزار متر مربع مساحت و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر دوشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۹ به منظور انجام سفر یک روزه و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در حوزه راه و مسکن وارد شیراز شد.

برچسب‌ها محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی شیراز فارس مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی شیراز محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی شیراز فارس مسکن ملی اخبار کنکور وزیر راه و شهرسازی کیلومتر و اعتبار میلیارد ریال بهره برداری استان فارس شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان