Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:23:47 GMT

آرامش بهاری در ۱۵ بقعه مبارکه قزوین در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۵۷۰

آرامش بهاری در ۱۵ بقعه مبارکه قزوین در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین در نشست خبری که امروز در محل این اداره‌کل برگزار شد گفت: سال 99 به‌دلیل شیوع کرونا، سال همدلی و مواسات بود و مردم به خوبی به این فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و به هم‌وطنان نیازمند و آسیب‌دیدهٔ خویش یاری رساندند، لازم است این فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قزوین میزبان جشنوارهٔ «وقف، چشمهٔ همیشه جاری» در رشتهٔ خوشنویسی است و شرکت کنندگان تا پایان فروردین ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانهٔ جشنواره ارسال کنند و در نهایت نیز از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

این مسؤول ادامه داد: طرحی که همه ساله توسط مجموعهٔ اوقاف اجرا می‌شود طرح آرامش بهاری است، امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این طرح در 15 بقعهٔ متبرکهٔ استان در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی سال تحویل، اعیاد شعبانیه و غرفه‌های مشاوره اجرا خواهد شد.

مجیدی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام توسط مجموعهٔ اوقاف، طرح تبرکات مهدوی است که این طرح از روز گذشته در حال انجام است و در این طرح 2 هزار و 500 بستهٔ 300 هزار تومانی در قالب بن‌کارت تحویل خانواده‌های نیازمند خواهد شد که این طرح تا روز نیمهٔ شعبان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری 21 زندانی جرایم غیرعمد توسط اوقاف از محل موقوفات استان آزاد شده‌اند و 158 سری جهیزیه نیز در قالب پیوند آسمانی به ارزش 21 میلیارد ریال در بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع شده است.

وی بیان کرد: در 9 طرح مواسات و همدلی که توسط مجموعهٔ اوقاف اجرا شد، در مجموع 21 هزار بستهٔ غذایی و تحصیلی و بهداشتی، شامل 15 هزار بستهٔ معیشتی، 1 هزار و 615 بستهٔ تحصیلی و 4 هزار بستهٔ بهداشتی در میان خانواده‌های مستحق توزیع شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این طرح‌ها، 25 هزار و 400 پرس غذای گرم نیز در میان کادر درمان و بیماران کرونایی توزیع شد که مجموع ارزش ریالی این بسته‌ها و غذاهای گرم بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

مجیدی یادآور شد: در سال 99، قریب به 12 میلیارد تومان در حوزهٔ فعالیت‌های اجتماعی توسط مجموعهٔ اوقاف استان قزوین هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال 99 مجموعهٔ اوقاف 16 واحد مسکونی را مخصوص زوج‌های جوان طلبه آماده کرده و به بهر‌ه‌برداری رسانده و واگذار کرده است تا زوج‌های جوان به مدت 2 سال در این واحدها با یک‌سوم قیمت کارشناسی سکونت داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین تأکید کرد: در سال 99 ما در استان قزوین 9 وقف جدید داشتیم که نیات آن‌ها آزادسازی زندانیان، حسینیه و مساجد، اطعام و روضه‌خوانی، بیماران نیازمند و تهیهٔ جهیزیه، ایتام و طلاب علوم دینی بوده است.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: در طرح مودت، هم‌استانی‌های عزیز 6 میلیارد تومان به فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه در سال 99 کمک کردند.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در سال جاری سازمان اوقاف با سازمان فنی‌وحرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که در بقاع متبرکه بتوانیم به خانم‌های سرپرست خانوار و همهٔ علاقمندان، آموزش حرفه‌های خانگی را داشته باشیم و در مرحلهٔ بعدی نیز تولیدات این عزیزان در بقاع متبرکه عرضه شود و بقاع متبرکه میزبان این تولیدکنندگان خواهند بود.

مجیدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات ما این است که در این شرایط گرانی میوه و تره‌بار، تولیدکنندگان و باغدارانی که امکان عرضهٔ مستقیم محصول خود را دارند می‌توانند به‌صورت رایگان در بقاع متبرکه حاضر شوند و محصول خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کنند.

وی تصریح کرد: هدف از این امور این است که بقاع را تبدیل به مراکز فرهنگی و اجتماعی کنیم و صرفاً بقعه جای زیارت و مجالس مذهبی نباشد و انجام هر گونه فعالیتی که شأن امامزاده را به مخاطره نیندازد، در بقاع متبرکه جایز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین در ادامه بیان کرد: در حوزهٔ احیای موقوفات نیز پلاک 241 هکتاری رشتقون، موقوفهٔ سید صادق صراف و موقوفهٔ 109 هکتاری نیز در یکی از روستاهای تاکستان احیا شدند.

مجیدی عنوان کرد: در بحث طرح‌های عمرانی نیز پروژه‌های مرمت و توسعهٔ سرداب امامزاده حسین(ع) در حال انجام است، هم‌چنین ساخت شبستان و قبور علما در چهار انبیا، توسعهٔ شبستان امامزاده اسماعیل(ع)، سرداب امامزاده بی‌بی زبیده خاتون و ساخت زائرسرای 14 واحدی امامزاده سید علی شارینی در تاکستان در حال انجام است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: 4 نیروگاه انرژی خورشیدی نیز در روزهای اخیر در بقاع متبرکه با 100 کیلو وات تولید برق افتتاح شده و 5 مورد دیگر نیز در سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه استان قزوین توسط مجموعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین خبر داده و گفت: این طرح در ۸ نقطه دیگر از استان اجرا می‌شود.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: برابر تدابیر و برنامه‌های ابلاغی، طرح همیاران آرامش اجتماعی در ۳۳۰ نقطه از کشور عزیزمان اجرایی خواهد شد که از این تعداد ۹ نقطه از استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز این طرح از صبح امروز در محله هادی آباد اجرایی شده و به یاری خداوند متعال در هفته‌های آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این طرح خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی، تحصیلی و حوزه‌های مختلف از خدمات انتظامی در اختیار شهروندان عزیز محله هادی‌آباد قرار خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، شهرداری، بسیج جامعه پزشکان، سپاه و دستگاه قضائی استان و معتمدین محل از ارائه دهندگان خدمات در این طرح هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و محروم شهر تدوین شده و به همین منظور مسئولان ارشد هریک از دستگاه‌ها در این محلات حاضر بوده و به‌صورت حضور به گفت‌وگو و حل مشکلات شهروندان خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمانی که با حضور مجرب‌ترین پزشکان و دندان‌پزشکان در خدمت عموم مراجعان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان بسیار مطلوب بوده و این این طرح تا ساعت ۱۹۰۰ در محله هادی‌آباد ادامه خواهد داشت.‌

کد خبر 749862

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است