Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:18:20 GMT

تاکید آنکارا بر ادامه مسیر اشتباه در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۶۰۷

تاکید آنکارا بر ادامه مسیر اشتباه در سوریه

رییس جمهور ترکیه که یکسال قبل از شروع بحران سوریه میزبان بشار اسد و خانواده وی در استانبول بود و روزهای خوشی را با هم سپری کردند، به یکباره به دشمن درجه یک رییس جمهور سوریه و مردم این کشور تبدیل شد و به سرعت سه پایگاه در جنوب ترکیه را در اختیار تروریست ها برای سازماندهی و آموزش قرار داد و خاک ترکیه نیز عملا به محل ترانزیت تروریست ها به سوریه بدل گردید که تاکنون نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران سوریه که چند سال است به جنگ بین المللی تبدیل شده، ارمغانی به غیر از ویرانی و نابودی برای مردم این کشور به دنبال نداشته و تاکنون ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۵/۲۳ نفری سوریه (آمار مربوط به سال ۱۳۸۹ می باشد) آواره شده اند که فقط ۵/۶ میلیون نفر به خارج این کشور رفته اند و مابقی در داخل آواره شدند و متاسفانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم این کشور نیز کشته شده اند.

بحران سوریه که با هدف ضربه زدن به بدنه جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی و در اصل برای تامین امنیت این رژیم طراحی و اجرا شد، با شکست گروه تروریستی داعش که در آذرماه سال ۱۳۹۶ توسط شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه اعلام شد، وارد مرحله جدیدی گردید که در آن گروه تروریستی تحریر الشام زیر بیرق ترکیه در استان ادلب (شمال غرب سوریه) محصور شد.   

 در مجموع کشورهای آمریکا فرماندهی، عربستان، قطر و در اوایل امارات مسئول تامین مالی، انگلیس طراح و برنامه ریز، فرانسه پشتیبانی از گروه های مخالف و سیاسی و همانگونه که گفته شد ترکیه مسئول پشتیبانی و لجستیک تروریست ها در بحران سوریه را به عهده داشته اند.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه عملا فعالیت غیرقانونی نظامیان آمریکایی و ترکیه ای در شمال سوریه بیشتر شده و هر یک از این نیروها با ورود و تصرف بخشی از خاک سوریه به دنبال اجرای برنامه های استعماری خود هستند.

نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که، توقعی از رژیم صهیونیستی و کشورهای متجاوزی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه نیست، چرا که دشمنی با مسلمانان در خون و گوشت آنها نهادینه می باشد، ولی اینجا سخن از کشورهای اسلامی همچون ترکیه، عربستان و قطر است که به چه قیمتی راضی به کشتار مردم سوریه و ویرانی این کشور اسلامی در مقابل تامین امنیت رژیم صهیونیستی هستند.

پیشنهادهای اردوغان برای ادامه بحران سوریه

"رجب طیب اردوغان" رئیس ‌جمهوری ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در دهمین سالروز جنگ سوریه در مقاله‌ای در روزنامه بلومبرگ از دولت جو بایدن خواست با این کشور در موضوع بحران سوریه همکاری کند.

اردوغان در این مقاله بدون اشاره به نقش ترکیه در بحران سوریه و ویرانی این کشور و با برعکس جلوه دادن این نقش مدعی شده، «در دهمین سالگرد جنگ سوریه باید صدها هزار تن را به یاد بیاوریم که کشته و شکنجه شده و میلیون‌ها نفر آواره شدند. همه به این خاطر بود که آن‌ها خواهان دموکراسی، آزادی و حقوق بشر بودند. تلاش‌های نظام بشار اسد و حامیانش به از بین رفتن آن خواسته‌های مشروع و نتایج هولناک از جمله تروریسم و مهاجرت اجباری منجر شد».

اردوغان افزوده، «ورود کشورهای زیادی به عذر و بهانه‌های مختلف اصل و مفهوم فاجعه را از بین برد. یکی از مهم‌ترین کشورهای خاورمیانه در میان کشتاری که به نظر می‌رسد پایان ناپذیر است، رها شد».

وی بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه در شمال غرب سوریه که مشکلات فراوانی برای مردم این منطقه ایجاد کرده، مدعی شد: در سایه عدم احترام به تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه حل مسالمت‌آمیز دائمی محال خواهد بود.

اردوغان گفت که غرب با سه گزینه برای حل بحران مواجه است که اولین آن پایبندی به سکوت در برابر فاجعه سوریه است که موجب قتل تعداد بیشتری از غیرنظامیان می‌شود. همچنین تهدیدات جدیدی را مثل تروریسم و تضعیف ارزش‌های اخلاقی و مهاجرت غیرقانونی به وجود می‌آورد که به امنیت بین‌المللی و ثبات سیاسی اروپا آسیب می‌رساند.

اردوغان درباره گزینه دوم نیز نوشته است، «برای اروپا به کارگیری تمام تلاش‌های نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک مطلوب برای حل دائمی بحران سوریه است».

وی گزینه سوم را به زعم خود عقلانی‌ دانسته که حمایت غرب از ترکیه است، و در این باره افزوده، «غرب باید موضع واضحی درباره یگان‌های مدافع خلق کرد که به مناطق امن حمله می‌کنند، اتخاذ کند. کشورهای غربی باید به مسؤولیت خود برای پایان دادن به بحران انسانی عمل کنند».

اردوغان از غرب خواست در مناطق امن در داخل سوریه که ترکیه آن را ایجاد کرده، سرمایه‌گذاری و از طرح صلح به شکل واضح حمایت کنند!.

رییس جمهور ترکیه که همچون مقامات آمریکایی نتوانست سیاست هایش را در سوریه پیش ببرد، خطاب به رییس جمهور آمریکا گفته، «دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید با ترکیه برای پایان دادن به این فاجعه در سوریه و دفاع از دموکراسی! از طریق عمل کردن به وعده‌های خود همکاری کند».

اقدامات و ادعاهای غربی ها در مورد مردم سوریه

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز که دست داشتن کشورش در بحران سوریه برملا شده نیز روز گذشته در توئیتی مدعی حمایت از مردم این کشور شد و در ادعایی نوشت، «۱۰ سال پیش، مردم سوریه به صورت مسالمت‌آمیز برای آزادی و عزت قیام کردند! ما در کنار آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان‌دوستانه، دفاع از قوانین بین‌المللی، مبارزه علیه مصونیت از مجازات و در نهایت یافتن راه‌حل سیاسی، تنها راه‌حل ممکن، هستیم!»

در همین راستا انگلیس نیز به عنوان طراح بحران سوریه و به عنوان یکی از کشورهای یاری رسان به تروریست های تکفیری در بحران این کشور، ۶ تن از نزدیکان بشار اسد از جمله «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه را در لیست تحریم های خود قرار داد.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که تنها راه موجود در مقابل حامیان تروریسم در سوریه، دست برداشتن آنها از حمایتشان می باشد و سرنوشت سوریه باید توسط مردم این کشور تعیین شود.

راهی که حامیان تروریسم در سوریه در ۱۰ سال گذشته رفته اند، راه اشتباه و بحران زایی بوده که جز ویرانی و کشتار ثمره دیگری نداشته است.

   

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان تروریسم گروه تروریستی داعش امانوئل ماکرون آنکارا ایالات متحده آمریکا خاورمیانه جنگ سوریه استانبول قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان تروریسم گروه تروریستی داعش رجب طیب اردوغان تروریسم گروه تروریستی داعش امانوئل ماکرون آنکارا ایالات متحده آمریکا خاورمیانه جنگ سوریه استانبول قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی اخبار کنکور گروه تروریستی مردم این کشور بحران سوریه رییس جمهور تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه