Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای چابهار - ایرانشهر - خاش - زاهدان در سیستان و بلوچستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش ایسنا وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه چابهار - ایرانشهر و خاش – ایرانشهر در جمع خبرنگاران در خصوص مسیر ترانزیتی چابهار-میلک در مرز افغانستان اظهارداشت: برای این وزارتخانه مهم بوده که در فاز نخست راه‌آهن زاهدان را به چابهار متصل کند زیرا این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب است به نحوی که عنایت ویژه ایشان موجب شد تا از صندوق توسعه ملی منابع مالی برای پشتیبانی آن تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی ادامه داد: پروژه هم‌اینک فعال بوده و روزانه حداقل سه تا چهار هزار نفر در پروژه مشغول بکار هستند بنابراین اولویت فوری ما این بوده که خط آهن در سراسر سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان به چابهار راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: کل کریدور شمال-جنوب که از خراسان رضوی تا چابهار بوده حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است که حدود ۶۰۰ کیلومتر باند دوم در حال ساخت داریم و نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسانده و افتتاح شده که ۴۰۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بر پیگیری‌های ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای سرعت دادن به پروژه تاکید کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم مدل مالی دیگری نیز خلق کنیم در جهت آنکه به کمک منابع عمرانی بیاید و بتواینم کل کریدور شمال-جنوب را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: سراسر سیستان و بلوچستان کارگاه راه‌سازی و عمرانی بوده و همه پروژه‌ها هم‌اینک فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد برای ما مهم است که کیفی، استاندارد و پیوسته کار کنیم.

اسلامی در بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در ایستگاه راه‌آهن خاش گفت: فوری‌ترین قطعه راه‌آهن زاهدان - چابهار ایستگاه خاش و  قطعه زاهدان- خاش بوده که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۷۲۰ کیلومتر و با تمام امکانات در حال پیشرفت بوده و بخش‌های دیگری از آن در سال آینده افتتاح و پروژه‌ای خواهد بود که تا پایان ۱۴۰۰ باید به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد تصریح کرد: همزمان در ۲مرحله، یکی ۴۱ کیلومتر ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی‌اش آغاز  و ۴۲ کیلومتر دیگر نیز در فروردین‌ماه که در فرایند پیشرفت و احداث باند دوم و ایجاد بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با روندی که در حال انجام بوده به رکورد ۱۵۰ کیلومتر در سال خواهیم رسید که جنوب و شمال سیستان و بلوچستان به یکدیگر نزدیک می‌شوند با این روند هیچ مسیر شریانی در استان نداریم که یا بزرگراه نشده باشد و یا اینکه در دست ساخت و یا مطالعه نباشد.

اسلامی تصریح کرد: در پنج سال آینده سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت دگرگون خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان بزرگراه استانی اجتماعی وزیر راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد