Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون سالمندان واجد شرایط در ۳۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان خبر داد.

محمد آرام با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح هم اکنون در مشهد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور در حال اجرا است و تا پایان فروردین به همه‌ مراکز تسری می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سالمندان مقیم مراکز به سه گروه تقسیم می‌شوند که یا واجد شرایط تزریق هستند یا واکسن باید با احتیاط به آنها تزریق ‌شود و یا شرایط لازم برای دریافت واکسن را ندارند.

آرام با بیان اینکه واکسن مراکز از نوع اسپوتنیک روسی است، گفت: به جهت وضعیت خاص سالمندان مراکز، از شبکه بهداشت شهرستان‌ها خواسته‌ایم یک بیمارستان معین در آن شهرستان معرفی کنند تا اگر چنانچه مشکلی برای سالمندان مرکز پیش آمد آن بیمارستان بلافاصله پذیرش داشته باشد و امکانات درمانی لازم را در اختیار بگذارد.

وی یادآور شد: یک اکیپ اورژانس نیز در زمان تزریق واکسن در محل مرکز حضور دارد تا مراقبت‌های لازم را به عمل آورد.

جانشین معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برای افراد مجهول الهویه مراکز از مقام قضایی به عنوان قیم سالمند، رضایت‌نامه دریافت می‌شود، گفت: برای سایر سالمندان از خانواده رضایت‌نامه می‌گیریم و اگر راضی به دریافت واکسن نبودند باید مکتوب اعلام کنند.

وی همچنین گفت: کسانی که ۱۵ روز قبل بیماری کرونا داشته‌اند، سابقه شیمی‌درمانی دارند، در زمان دریافت واکسن تب داشته باشند، الرژی شدید به واکسن دارند، مشکلات متعدد جبران نشده در چند ارگان دارا باشند، زخم‌ بسترهای متعدد داشته و یا دارای سرطان پیشرفته، زندگی نباتی و یا در کما باشند واجد شرایط محسوب نشده و واکسن دریافت نمی‌کنند.

آرام گفت: در مجموع ۳۹ مرکز شبانه‌روزی ۱۴۴۸ نفر سالمند زندگی می‌کنند و ۹۵۰ نفر پرسنل نیز از این عزیزان مراقبت می‌نمایند که در مجموع ۲۵۰۰ نفر می‌شوند که همگی در صورت داشتن شرایط لازم، واکسینه خواهند شد.

وی تأکید کرد: دریافت کنندگان واکسن در روز اول به صورت ساعتی و متناوب مورد بررسی قرار می‌گیرند و در ماه اول به صورت هفتگی چک می‌شوند که هر گونه عارضه‌ای در آنها مورد توجه و اقدام پزشکی لازم قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، آرام گفت: سالمندان دو دوز واکسن دریافت می‌کنند که به فاصله ۲۸ روز به آنها تزریق می‌شود.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ۳۹ مرکز سالمندان شبانه‌روزی استان ۲ مرکز در تربت حیدریه، ۲مرکز در طرقبه‌شاندیز، یک مرکز در گناباد، یک مرکز در تربت جام، یک مرکز در تایباد، ۲ مرکز در چناران، ۳ مرکز در نیشابور، ۲ مرکز در سبزوار، یک مرکز در داورزن، ۲۰ مرکز در مشهد، ۲ مرکز در درگز، یک مرکز در کاشمر و یک مرکز در بردسکن واقع شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی سالمندان واکسیناسیون بهزیستی خراسان رضوی شبانه روزی یک مرکز ۲ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند