Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:44:04 GMT

وجود صف در توزیع برخی اقلام نگران‌کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۶۶۳۲

وجود صف در توزیع برخی اقلام نگران‌کننده نیست

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در جایی صف‌هایی بسیار محدود ایجاد شده که چندان جای نگرانی نیست.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۶ اسفندماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: روغن نباتی و مرغ با هدف عادی شدن شرایط در استان توزیع می‌شود، اینکه در جایی صف‌هایی بسیار محدود ایجاد شده، چندان جای نگرانی نیست و در این میان نظارت‌ها تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است، به ‌صورت دقیق آماری از چگونگی روند توزیع این اقلام در ماه‌های گذشته تا اکنون را ارائه دهد.

وی افزود: با تشکیل تیم‌هایی در شهرستان‌ها و با هدایت معاونت اقتصادی استانداری زنجان از امروز به‌صورت ویژه در امر تنظیم بازار وارد عمل می‌شوند و حتی معاونان و مدیران کل استانداری نیز آمادگی دارند برای نظارت‌های بیشتر با این تیم‌ها همراه باشند. نظارت میدانی تیم‌های ویژه در امر تنظیم بازار بیش از گذشته تشدید شده و اتاق بازرگانی، بسیج اصناف و بازرسان صمت نیز باید بر این موضوع ورود جدی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه شان تعزیرات رسیدگی به پرونده‌های متشکله است، ادامه داد: شرایط کنونی ایجاب می‌کند، همه دستگاه‌های متولی امر در خصوص تنظیم بازار و مشکلات به وجود آمده به‌صورت میدانی وارد عمل شوند. نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه نظارتی استان نیز باید بر امر توزیع و خروج احتمالی کالاهای اساسی مردم از قبیل مرغ و روغن‌نباتی نظارت و کنترل جدی داشته باشند. در توزیع مایحتاج عمومی مردم هرگونه خللی خلاف بوده و این مهم در عرصه‌های دیگری نظیر پوشاک نیز اهمیت دارد و بر صنوف مربوطه باید نظارت بیشتری اعمال کند.

حقیقی تصریح کرد: هرگونه گران‌فروشی و اختلاف قیمت در استان مورد پذیرش نیست، بنابراین هر فردی به چنین کار مبادرت کند، واحد او تا پایان تعطیلات نوروزی پلمب شده که این کار با نظر تعزیزات حکومتی انجام می‌شود. بر این مبنا از تعزیزات حکومتی استان نیز انتظار بر این است که بلافاصله به حکم صادره متخلفان اقدام کند، تا آثار و کارآیی لازم را به همراه داشته باشد، در این زمینه علاوه بر اینکه واحد متخلف بدون مصامحه و تعلل پلمب می‌شود، با مسئول صنف مربوطه نیز برخورد خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با هر گونه احتکار به شدت برخورد می‌شود، گفت: بروز چنین رفتارهایی در ابعاد بزرگ و یا کوچک ظلم بوده و اجازه چنین کاری داده نخواهد شد. هر گونه تعلل و سستی در امر نظارت و کنترل کالاهای اساسی مردم به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و باید به‌ صورت قاطعانه ورود کرد و این مهم به صورت میدانی رصد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به توزیع میوه شب عید از امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه) به ‌صورت گسترده در سطح شهر و مرکز تعیین شده، عنوان کرد: این مهم بر اولویت‌های اعلام شده مبنی بر مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد. نباید در توزیع بموقع میوه شب عید تعللی انجام گیرد؛ چراکه عموم مردم این نوع محصول را بیشتر در روزهای پایانی عید نوروز خریداری می‌کنند و توزیع میوه پس از این زمان فایده‌ای ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت توزیع نشدن بموقع اقلام، شهروندان به دلایل مختلف مجبورند میوه شب عید را با قیمت‌های متفاوت‌تری خریداری کنند و همین مسئله به انباشت میوه‌های شب عید در استان منتهی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان ستاد تنظيم بازار تنظیم بازار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748243

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول