Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:33:58 GMT

اعتیاد تا پشت در خانه‌های ما رسوخ کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۶۶۴۲

اعتیاد تا پشت در خانه‌های ما رسوخ کرده است

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: متاسفانه اعتیاد تا پشت در تمام خانه‌های ما رسوخ پیدا کرده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور، در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان از موادمخدر به مثابه یک ویروس آسیب‌زا نام برد و اظهار کرد: ویروس اعتیاد به مراتب از ویروس کرونا خطرناک‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مهم جوانان و لزوم حفاظت از آنان اشاره و با بیان اینکه نوجوانان و جوانان به مثابه بازیگر خلاق و کاردان، بهترین نقش را در زندگی اجتماعی ایفا کنند افزود: تهاجم فرهنگی دشمنان در بستر فضای مجازی در حال رسوخ به اذهان فرزندان ایران زمین است و باید با رویه های مختلف علمی و مهارتی نوجوانان را برای مقابله با این هجمه‌ها هوشیار سازیم.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از اداره کل بهزیستی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در طرح یاری گران زندگی که در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام دادند، تشکر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان به مثابه بازیگر باید بهترین نقش را در زندگی اجتماعی داشته باشند تا هجمه های فرهنگی دشمنان خنثی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بسیاری از سلبریتی‌ها و خوانندگان با تولید آثار با جذابیت بصری و شنیداری که به معنای واقعی غیرارزشی و غیرفرهنگی است درصدد رسوخ در اذهان نوجوانان و کودکان هستند که با اقدامات فرهنگی و اجرای طرح های کاربردی برای مقابله با این هجمه ها باید اقدام کرد.

خجسته‌پور اضافه کرد: باید به سمت اجتماعی کردن مقابله با اعتیاد گام برداریم و اگر این طرح به معنای واقعی در جامعه اجرا شود در بحث مقابله با اعتیاد دستاوردهای ماندگاری بدست خواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رکن برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، تبلیغ است و اکنون اعتیاد تا پشت در تمام خانه‌های ما رسوخ پیدا کرده و ویروس اعتیاد به مراتب از ویروس کرونا خطرناک تر است.

عضو شورای مبارزه با مواد مخدراستان اضافه کرد: تولیدات برنامه‌های فرهنگی برای انتشار در بستر فضای مجازی باید برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی از این بستر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برای مقابله با اعتیاد در بین نوجوانان، کارگران و جوانان و... یک نسخه واحد پیچیده نشود و برای هریک از اقشار جامعه برنامه کاربردی تدوین شود.

وی ادامه داد:از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در کمیته و بخش‌های مختلف که برای مبارزه با مواد مخدر در تلاش هستند؛ قدردانی می‌کنم و به روح عظیم الشان تمام شهدای مبارزه با مواد مخدر درود و صلوات می فرستیم.

خجسته پور گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر از یک منظر به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قابل تحسین است و از سوی دیگر از یک منظر و زاویه اجتماعی آمار افزایش کشفیات نشان می‌دهد که عرضه مواد مخدر در استان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی گلوگاه ایست و بازرسی برای مبارزه با مواد مخدر در برخی از محورهای پرتردد استان سمنان بحث و بررسی شد که امیدواریم این طرح در سال آینده اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر سمنان معاون سیاسی استاندار سمنان اعتیاد مبارزه با مواد مخدر استاندار سمنان برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه