Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده سپاه ‌استان مرکزی گفت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی بیش از ۵۰۰ پرونده علمی جامع تهیه شده که از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار هستند و نیاز است برای تکمیل صددرصدی آنها هم افزایی و تعامل جدی ایجاد شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، محسن کریمی ظهر امروز در هفتمین نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: دو مولفه ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بوده در طول 42 سال گذشته سبب پایداری و اقتدار نظام اسلامی بوده  که همانند گنجی عظیم برای ملت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع در طول 42 سال گذشته ملت و نظام اسلامی به برکت ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان با اقتدار و با قوت در برابر طوفان توطئه‌های دشمنان ایستاده که همه این رفتارهای ارزنده با تاسی و برگرفته از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه  پایداری، پیشرفت، رسیدن به قله‌های بلند عزت و سربلندی و اقتدار روزافزون نظام اسلامی بوده و  پویایی این فرهنگ در تمامی ابعاد باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: مولفه‌های دفاع مقدس باید بیش از پیش برای نسل جوان تبیین شوند،  این مولفه‌های که شمار زیادی دارند اگر امروز به عنوان فرهنگی رایج در کشور پیاده شوند به طور قطع آثار و برکات بسیاری را دارند که به وضوح می‌توان آنها را لمس کرد.

وی ادامه داد: امروز نیاز حیاتی جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه باید در ابعاد مختلف به آن پایبند باشند و در این راستا از ابزارهای مختلف به کارگیری کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: خودباوری و توانمند کردن نسل جوان لازمه ساخت ایرانی قوی در گام دوم بوده که دفاع مقدس در این راستا بهترین الگوی عملیاتی است به طوری که بسیاری از دستاوردهای امروز برگرفته از روحیات دفاع مقدس است، بنابراین باید از هر فرصتی برای ترویج این فرهنگ ارزشمند استفاده کنیم.

کریمی افزود: عبور از مقاطع حساس در صورتی آسان می‌شود که بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و رفتارهایی که در آن مقطع در کشور جاری بود را به عنوان یک فرهنگ حاکم بر کشور طنین انداز کنیم.

دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان گردآوری می‌شود100نفر در کارگاه‌های تخصصی تهیه "دانشنامه دفاع مقدس" استان مرکزی آموزش دیدنددانشنامه دفاع مقدس در استان مرکزی تدوین و تهیه می‌شود

وی تصریح کرد: برای ماندگاری و پایداری فرهنگ دفاع مقدس باید پاسداری و انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند را مورد توجه قرار داد و همچنین باید بتوانیم آن را در چارچوب‌های علمی و دقیق به شکل صحیح به نسل جدید انتقال دهیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: حراست و پاسداری همه‌جانبه و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس اصل مهم و رویکردی لازم است که برای اجرای صحیح آن باید همه مشارکت داشته باشند.

کریمی ادامه داد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس در راستای عمل به وظایف در حوزه پاسداری، انتقال صحیح و جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته که سعی داریم تمامی عناصر و مسائل مرتبط با عملکرد استان در همه ابعاد در مقطع 8 ساله جنگ تحمیلی را مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس به عنوان سند افتخار استان یک پروژه علمی استانی است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین می‌طلبد همه دستگاه‌ها و عناصری تاثیرگذار در این پروژه مهم مشارکت داشته باشند و یک بار دیگر افتخاری بزرگ برای استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس به ثبت برسانند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی بیش از 500 پرونده علمی جامع تهیه شده که از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار هستند و نیاز است برای تکمیل صددرصدی آنها هم‌افزایی و تعامل جدی ایجاد شود.

کریمی تصریح کرد: این مهم نشان از پیشرفت و موفقیت شورای دانشنامه استان دارد و این ساختار و سازماندهی که امروز در حوزه دفاع مقدس استان دیده می‌شود به برکت زحمات و اقدامات زیرساختی کنگره شهدای استان است که زمینه را برای فعالیت‌های متنوع در حوزه ایثار و شهادت فراهم کرده است.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تهیه دانشنامه دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی

نتایج فراخوان سال ۱۴۰۲ جذب مدرس حق التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیئت‌های اجرایی معین استان‌ها و بررسی نهایی در هیئت اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

وی افزود: در سال گذشته به منظور تأمین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی با توجه به دوره‌های در حال اجرا و رشته‌های جدید انجام شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه بیان کرد: در این فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به‌صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

کشت‌کار تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیئت اجرایی معین استان و هیئت اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر هفت هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود سه هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد. لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می‌گردد، فعال می‌شود و مدرسان پس از فعال‌سازی کد مدرسی می‌توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری کنند.

کشت کار اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجدداً شرکت کنند.

کد خبر 751476

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی