Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@23:51:21 GMT

چرا چراغ چک خودرو روشن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۶۹۹۹

چرا چراغ چک خودرو روشن می‌شود؟

علت‌های روشن شدن چراغ چک خودرو

۱.نقص عملکرد دزدگیر

گاهی دزدگیر خودرو، یا به درستی نصب نشده و یا تنظیمات آن ایراد دارد. در این صورت، کامپیوتر خودرو، این مورد را به عنوان یک مشکل شناسایی کرده و چراغ چک روشن خواهد شد. یادتان باشد که مشکل در نصب دزدگیر، حتی در مواردی باعث برق دزدی در خودرو و در نتیجه خالی شدن باتری نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس آن را جدی بگیرید.

۲.مشکل سیستم خلأ

هر خودرویی دارای چند سیستم خلأ است که هر کدام وظیفه‌ای را برعهده دارند. گاهی روشن شدن چراغ چک خودرو به دلیل وجود یک نشتی در یکی از این سیستم‌هاست که باعث بالا رفتن دور موتور و گاهی درجا کار کردن خودرو خواهد شد.

۳.خرابی سنسور اکسیژن

عموما وجود خرابی در سنسور اکسیژن خودرو، می‌تواند اولین دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو باشد. این خرابی در مراحل اولیه به راحتی رفع می‌شود، اما اگر درست تشخیص داده نشود،  نه تنها به کاتالیزور خودرو آسیب خواهد زد، بلکه با اختلال در عملکرد کامپیوتر مرکزی خودرو، باعث افزایش مصرف سوخت خودرو نیز می‌شود.

۴.مشکل درب باک سوخت

اگر به هر دلیلی درپوش باک خودرو خوب و محکم بسته نشود و یا بر اثر اتفاقی، ترک خورده و آسیب ببیند، بنزین موجود در مخزن سوخت تبخیر شده و این اختلال در سیستم سوخت رسانی، باعث روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد.

۵.شمع‌ها و وایرها

کار شمع‌ها ایجاد جرقه، انفجار بنزین و درنهایت حرکت موتور است. زمانی که این اتصال برقرار نشود جرقه‌ای نیز توسط شمع‌ها تولید نخواهد. یکی از دلایلی شایعی که منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود مشکل در شمع‌ها و وایرهاست. از آنجائیکه شمع‌ها جزو لوازم مصرفی خودرو هستند بعد از مدتی خراب شده و نیاز به تعویض دارند. وایرهای معیوب نیز علاوه‌بر اینکه منجر به تولید نشدن جریان برق مورد نیاز شمع‌ها می‌شود می‌تواند باتری و کوئل را نیز خراب کرده و روی سایر بخش‌های خودرو اثر بگذارد. پس اگر شمع‌ یا وایرهای خودروی شما مشکل داشت در اولین فرصت آن‌ را برطرف کنید.

۶.سیستم چرخش گاز اگزوز (ERG)

رفع مشکلات سیستم چرخش گاز اگزوز معمولا هزینه‌بر است، به‌ویژه اگر علاوه‌بر تعویض شیر ERG بخواهید تمام پور‌ت‌های آن را نیز تمیز کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگرچه که تعمیر ERG هزینه‌بر است در صورت مشکل در اولین فرصت آن را تعمیر کنید، زیرا اگر این خرابی به انژکتور خودرو نیز آسیب وارد کند، به مراتب باید هزینه بیشتری برای تعمیر خودروی خود بپردازید.

۷. ترموستات

 این قطعه، یکی از قطعات پرکار در خودرو است و بر دمای محیط نظارت کرده و با فرستادن جریانی سرد به سمت موتور، دمای موتور را تنظیم می‌کند. برای اینکه ترموستات بدون نقص کار کند باید مایع خنک‌کننده داخل ترموستات به موقع تعویض شود، زیرا این مایع در طول زمان گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و کارایی خود را از دست می‌دهد.

۸.اختلال در عملکرد سنسور هوا

سنسور هوا در خودرو، مقدار هوای وارد شده به پیشرانه را بررسی کرده و اطلاعات آن را به کامپیوتر مرکزی می‌دهد و با توجه به این اطلاعات میزان پاشش انژکتور مشخص می‌شود. حالا اگر بر اثر آلودگی هوا و یا هر دلیل دیگری این سنسور به مشکل برخورد کند، چراغ چک خودرو روشن می‌شود.

۹.خرابی انژکتور سوخت

بر اثر عادات مختلفی مانند رانندگی با سوخت کم به مدت طولانی و یا عدم تعویض به موقع فیلتر بنزین، باعث خرابی انژکتور خواهد شد. خرابی که برای تعمیرش هزینه بسیار زیادی را نیز باید پرداخت کرد. مشکل انژکتور یکی از مواردی است که خیلی اتفاق نمی‌افتد اما یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک می‌تواند باشد.

۱۰.خرابی کوئل

برقی که برای جرقه زدن شمع‌ها نیاز است توسط کوئل تامین می‌شود. بنابراین خرابی کوئل، شمع‌ها را با مشکل روبرو می‌کند و یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو است.

۱۱.مشکل در باتری خودرو

روشن شدن چراغ دینام خودرو، دلیلی برای وجود مشکل در باتری خودرو است. البته این در مورد خودروهای قدیمی است و خودروهای جدید یک چراغ مشخص برای نشان دادن مشکل باتری و دیگر موارد موجود در خودرو دارند که برای رفع این مورد و حل دیگر مشکلات ماشین کمک خواهند کرد.

۱۲.مشکل در مبدل کاتالیستی

در خودروهای قدیمی گاهی مشکلاتی در مبدل کاتالیستی به وجود می‌آید که تعمیر آن هم هزینه زیادی می‌طلبد. به همین دلیل باید به موقع روغن موتور و شمع‌ها و همچنین سنسور اکسیژن را تعویض کرد. خرابی مبدل کاتالیستی، باعث عدم همخوانی سوخت مصرفی با مسافت طی شده توسط خودرو می‌شود که نتیجه‌اش گاز خوردن هرز خودرو است.

مواردی که گفتیم شایع‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو است. اما در خودروهای جدید، با وجود تکنولوژی‌های نوین، یافتن دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو، نیاز به مشورت گرفتن از یک کارشناس خودرو دارد.   شما هم تجربه خاصی در مورد روشن شدن چراغ چک خودرو دارید؟

پربیننده ترین دنا چقدر ارزان شد؟ +جزئیات قیمت پراید امروز ۹۹/۱۲/۲۵ ال ۹۰ چقدر ارزان شد؟ +جزئیات قیمت پراید امروز ۹۹/۱۲/۲۶ قیمت خودرو برلیانس در بازار تهران +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو قطعات خودرو تعمیرات خودرو دزدگیر سوخت خودرو چراغ چک خودرو شمع خودرو برجام روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد شمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وازلین پوست را سفید میکند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آیا از وازلین برای سفیدی پوست استفاده می‌کنید و تاثیری از آن دریافت نمی‌کنید؟ خب طبیعی است؛ زیرا وازلین به‌تن‌هایی پوست را سفید نمی‌کند و بیشتر خاصیت مرطوب‌کنندگی شفافیت پوست را دارد. در این مقاله با بررسی خواص وازلین همه سوالات ایا وازلین صورت را سفید میکند و خاصیت‌های آن چیست پاسخ خواهیم داد و بهترین روش قطعی و تضمینی سفید شدن پوست را به شما معرفی می‌کنیم. مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

حفظ جوانی و جلوگیری از چین‌وچروک با وازلین

برای پاسخ به سوال «آیا وازلین پوست را سفید میکند» باید بگوییم که وازلین تاثیر بسزایی در کاهش چین‌وچروک و روند پیری دارد و برای سفید شدن پوست باید از سایر روش‌های درمانی مانند میکرونیدلینگ در تهران یا سایر شهر‌ها استفاده کرد.

وازلین با تاثیر مستقیم موجب رفع مشکلات پوستی از جمله از بین بردن چین‌وچروک می‌شود و التهابات پوستی را بهبود می‌بخشد. برای جلوگیری از پیری پوست و حفظ رطوبت آن، ابتدا صورت را با شوینده شست‌وشو دهید و پس از خشک شدن وازلین را روی پوست ماساژ دهید تا جذب پوست شود. 

حفظ جوانی و جلوگیری از چین‌وچروک با وازلین

با استفاده از وازلین پوست را لایه‌برداری کنید!

وازلین با شکر تاثیر بسیار در لایه‌برداری صورت دارد و به‌نوعی اسکراب بدن و صورت محسوب می‌شود. ترکیب این دو به‌عنوان اسکراب تا حدودی در روشن شدن پوست نقش دارند؛، زیرا دانه‌های شکر در این ترکیب باعث از بین رفتن سلول‌های مرده شده و وازلین نیز با نرم کردن پوست، موجب لایه‌برداری پوست می‌شود. 

برای استفاده از این ترکیب ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس این اسکراب را روی پوست صورت، پا یا آرنج ماساژ دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این روش، یک راه ارزان برای شادابی و سفید کردن پوست محسوب می‌شود. البته روش دیگری برای جوانسازی و روشن شدن پوست به نام هایفو وجود دارد؛ قیمت هایفوتراپی صورت نیز بسته به تاثیرات شگفت‌انگیزی که برای پوست دارد، بالاتر است.

تجربه لطافت و جلوگیری از خشکی پوست صورت با استفاده از وازلین

وازلین باعث پوشش منافذ پوست شده و از پوست در برابر خشکی محافظت می‌کند. این ماده حاوی پارافین موم بوده و تاثیر بسزایی در افزایش لطافت و نرمی پوست دارد. همچنین وازلین با مسدود کردن منافذ پوستی از تعریق بیش‌از‌حد جلوگیری می‌کند. 

البته استفاده از وازلین برای پوست‌های چرب مناسب نیست و منجر‌به افزایش چربی و بروز جوش در صورت می‌شود. بهتر است از وازلین برای لب و ترک‌های پوست ناشی از خشکی استفاده شود و شب قبل از خواب آن را روی موضع ماساژ دهید تا جذب پوست شود. 

تجربه لطافت و جلوگیری از خشکی پوست صورت با استفاده از وازلین

بهبود بخشیدن زخم و خراشیدگی‌ها؛ یکی از خواص مهم وازلین

وازلین یک لایه محافظتی برای زخم و خراشیدگی عمل می‌کند و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد. با استفاده از وازلین سلول‌های پوستی شروع به ترمیم‌سازی می‌کنند و زخم‌های روی پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر بهبود زخم‌ها، برای از بین بردن جای سوختگی با وازلین نیز امکان‌پذیر است. 

وازلین با ایجاد همین لایه محافظ روی پوست، از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند و این ویژگی به حفظ رطوبت پوست صورت یا بدن کمک کرده و برای بهبود زخم‌ها و خراش‌ها کمک‌کننده است. این ماده روغنی را روزی یکبار روی موضع ماساژ دهید تا بعد یک الی دو ماه متوجه تاثیرات آن شوید. 

آیا وازلین پوست را سیاه میکند؟ تاثیر وازلین برای سفیدی یا سیاهی پوست

برای پاسخ به سوال ایا وازلین پوست را سفید میکند یا سیاه باید بگوییم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وازلین برای پوست بدن و صورت، حفظ رطوبت، جلوگیری از پیری پوست و ترمیم زخم و خراشیدگی است. مصرف وازلین برای سفید یا سیاه شدن پوست تاثیری ندارد؛ اما ترکیب آن با شکر می‌تواند به‌عنوان یک اسکراب سفید‌کننده کمک‌کننده باشد. البته اگر پوستی چرب دارید باید به میزان استفاده از آن توجه کنید تا صورتتان درگیر جوش‌هاس سر سیاه نشود. 

اگر به‌دنبال روش‌های روشن‌تر شدن پوست با مواد‌های شیمیایی هستید؛ استفاده روزانه کرم ضدآفتاب، کرم‌های روشن‌کننده مخصوص و لایه‌برداری پوست، گزینه موثری برای روشن‌سازی صورت محسوب می‌شوند. 

روش‌های تضمینی دیگری برای روشن‌کردن پوست مانند میکرونیدلینگ، هایفو، و میکرودرم ابریژن وجود دارد که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست به همراه روشن‌سازی پوست خواهند داشت. آکادمی مای اسکین با برگزاری دوره‌ها، به شما کار با دستگاه‌های زیبایی برای دستیابی به جوانسازی و شادابی پوست را آموزش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست انداز
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • دلیل کوبش زیاد 405 در دست‌انداز
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان