Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:07:47 GMT

۹ واقف جدید به جمع وقف کنندگان استان قزوین پیوستند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۷۰۲۰

۹ واقف جدید به جمع وقف کنندگان استان قزوین پیوستند

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مصطفی مجیدی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیره استان قزوین برگزار شد با اشاره به تأثیر کرونا بر حوزه‌های مختلف زندگی مردم اظهار کرد: سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نام گذاری شد ولی آنچه این سال را تحت تأثیر قرار داد، مواسات و همدلی مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: مردم پا در راه مواسات گذاشتند و این موج را به راه انداختند و یک ارزش جدیدی را برای نظام مقدس ایجاد کردند و انشاالله این مسئله تنها منوط به شرایط بیماری کرونا نیست و در تمام دوران‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در سازمان اوقاف وامدار واقفین هستیم که وقف کرده‌اند و ما باید احیاگر و اجرا کننده نیات واقفین باشیم تا انشالله ما هم از باقیات صالحات بهره مند شویم و اهالی رسانه هم که در ترویج وقف پا در میدان گذاشته‌اند از این باقیات بهره مند شوند.

مجیدی با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیره استان قزوین گفت: هفتمین دوره جشنواره وقف چشمه همیشه جاری قرار است که برگزار شود و استان قزوین پایلوت بخش خوشنویسی این جشنواره است که علاقه مندان می‌توانند در ۴ رشته خوش نویسی شرکت نمایند و آثار خود را از سراسر کشور تا پایان فروردین ماه به دبیر خانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: هر ساله طرح آرامش توسط اوقاف در بقاع متبرکه برگزار می‌شد و امسال به خاطر کرونا و رنگ بندی ضوابط خاص خود را دارد شرایط استان زرد است که امکان برگزاری برنامه فرهنگی با رعایت پروتکل‌ها منعی ندارد و در ۱۵ بقعه طرح آرامش بهاری انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: راه اندازی کاروان شادی امسال از ایده‌های ما بود و بعد سایرین هم همراه آن شدند و برای نیمه شعبان هم این برنامه را داریم و در کنار مباحث فرهنگی تبرکات مهدوی را هم در دست اقدام داریم. در این طرح قرار است ۲۵۰۰ بن کارت ۳۰۰ هزار تومانی تا روز نیمه شعبان به دست نیازمندان برسانیم و امیدواریم به این تعداد تا آن زمان اضافه شود.

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: در طرح مواسات و کمک مومنانه در سال جاری، ۲۱ هزار بسته غذایی، بهداشتی و تحصیلی در بین خانواده‌های نیازمند و همچنین ۲۵ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین کادر درمانی و بیماران کرونایی توزیع شد که ارزش ریالی بسته‌ها بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان است.

وی گفت: ۴۸ هزار و ۷۰ لیتر مواد ضدعفونی، ۸۰۰ عدد گان و ۲۰۰ هزار ماسک در سال جاری توزیع شد و در این شرایط از مدارس علمیه استان هم غافل نشدیم و توزیع جیره خشک داشتیم که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان در این بخش‌ها هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری با توجه به نیت واقف ۱۶و احد مسکونی را در سال جاری خاص زوج‌های طلبه بهره برداری کرده و واگذار کردیم.

این مسئول مطرح کرد: با توجه به شرایط سخت کرونا امسال ۹ واقف جدید به مجموعه وقف کنندگان قزوینی اضافه شده‌اند.

مجیدی به سایر فعالیت‌های اوقاف اشاره کرد و گفت: آزادسازی ۲۱ زندانی جرایم غیر عمد، کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های جوان، بازسازی و مرمت گنبد و سرداب امام زاده حسین و طرح توسعه آنکه تماماً توسط اوقاف تأمین می‌شود، مرمت بقا علما قزوین در پیغمبریه، شبستان امام زاده اسماعیل، مرمت و نوسازی گنبد امامزاده سلطان سید محمد و … از جمله فعالیت‌های اوقاف بوده است.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف قزوین در نظر دارد زمین‌های بالای ۱۰ هکتار وقفی را از حالت اجاره خارج کند و کشاورزی مدرن در این هکتارهای بالا را ایجاد نماید، احیا ۹۹ موقوفه شاخص، احیا موقوفات سید صادق صراف، احیا ۲۴۱ هکتار از موقوفات در رشتقون و ۱۲۹ هکتار در روستای تبریزک، گرفتن ۲۲ سند تک برگ و ۳۰۵ سند رسمی برای موقوفات از دیگر اقدامات ما در این سال بوده است.

کد خبر 5171210

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و وقف ثبت وقف جدید ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف انتخابات شوراي شهر شیراز اردبیل کرونای انگلیسی اوقاف و امور استان قزوین سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟

ایتنا - اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.
بر اساس اعلام اینستاگرام، محتواسازان کوچک که مخاطبان کمتری دارند با تغییر الگوریتم این رسانه اجتماعی به راحتی محتواهای دست اول خود را به‌دست کاربران می‌رسانند.

شرکت متا با تغییراتی که در الگوریتم پیشنهاد بخش لیز اعمال می‌کند، محتواهای دست اول را بیشتر از گذشته به کاربران پیشنهاد می‌دهد. 

همچنین با این تغییرات، سیستم رتبه‌بندی محتوای اینستاگرام پست‌هایی که فقط محتواهای دیگران را بازنشر می‌کنند، کمتر پیشنهاد می‌دهد.

در گذشته، سیستم رتبه‌بندی محتوای اینستاگرام پست‌های محتواسازانی که دنبال‌کنندگان بیشتری داشتند، و همچنین اکانت‌هایی که محتواهای دیگران را بازنشر می‌کردند را بیشتر از تولیدکنندگان محتواهای دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می‌کرد.

 

با تغییرات جدید در الگوریتم اینستاگرام، اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند دیگر در اولویت قرار نمی‌گیرند.

بر اساس اعلام اینستاگرام، این تغییرات در ماه‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود.

اینستاگرام مدتی است که تغییرات مهمی را در نحوه استفاده کاربران از این پلتفرم ایجاد کرده است. شرکت متا تصمیم گرفته است که به توصیه محتوای سیاسی و اجتماعی پایان دهد. این شرکت پیشتر اقدام‌های متعددی را برای محافظت از کاربران کودک انجام داده است.

دیگر خبرها

  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • دو ملی پوش والیبال به صنعتگران پیوستند