Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در واکنش به تعلیق استفاده از واکسن کووید۱۹ از نوع آسترازنکا در چندین کشور از ترس عوارض جانبی احتمالی، اعلام کرد که نظام‌های محافظت از سلامت همگانی در جهان در حال کار هستند و از کشورهای جهان خواست تا وحشت‌زده نشوند.   به گزارش یورونیوز، تدروس ادهانوم قبریسوس روز دوشنبه ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در یک نشست مجازی درباره موارد بیماری و مرگ مشاهده شده نزد افرادی که واکسن آسترازنکا زده‌اند، گفت: «این لزوماً بدان معنا نیست که این موارد به واکسیناسیون کووید۱۹ مرتبط هستند، اما تحقیق در مورد آنها یک روال معمول است و نشان می‌دهد که نظام نظارت کار می‌کند و کنترل‌های مؤثر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   مرگ یک شهروند اتریشی پس از دریافت واکسن آسترازنکا مقامات این کشور را بر آن داشت تا تزریق این واکسن کرونا را به طور موقت متوقف کنند تا احتمال وجود عوارض جانبی ارتباط این واکسن بررسی شود.   هفته گذشته پس از اتریش، نروژ، دانمارک نیز به دنبال مشاهده چند مورد لختگی درونی خون و کاهش سطح پلاکت در بدن چند تن از افرادی که این واکسن را دریافت کرده ‌بودند، تزریق آسترازنکا را متوقف کردند. به دنبال آن چند کشور اروپایی دیگر از جمله هلند ایرلند و سپس آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در روز دوشنبه و سوئد در روز سه شنبه تزریق استرازنکا را به حال تعلیق درآوردند.   با این حال بیشتر این کشورها گفته‌اند هیچ گونه مورد مشکوک ابتلا به عوارض جانبی واکسن سوئدی-بریتانیایی آسترازنکا در شهروندان‌شان مشاهده نکرده‌اند.   یکی از کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت به نام «سومیا سوامیناتان» روز دوشنبه تکرار کرد که حتی با وجود مشاهده برخی عوارض جانبی، تاکنون هیچ مورد مستندی از مرگ در پیوند با واکسن کووید۱۹ وجود نداشته است. این مقام بین‌المللی در جریان نشست سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما می‌خواهیم که مردم وحشت کنند زیرا هیچ پیوند ثابت‌شده‌ای میان عوارض لختگی یا آمبولی گزارش شده در برخی کشورها با واکسن کرونا یافت نشده است.»   از میان کشورهای غیراروپایی، تایلند نیز تزریق واکسن آسترازنکا را به حال تعلیق در آورده است. اما بریتانیا که واکسن آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد در این کشور ساخته شده می‌گوید از بابت این واکسن نگرانی ندارد. شرکت دارویی سازنده واکسن آسترازنکا نیز گفته با بررسی داده‌های ایمنی هیچ گونه دلیلی بر افزایش خطر لخته شدن خون در بدن فرد واکسینه شده وجود ندارد. لینک کوتاه: asriran.com/003Flf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت واکسن آسترازنکا عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان

حنان حسن بلخی، رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در دیدار با امیر خان متقی، وزیر امور خارجه طالبان گفت: عربستان، قطر و امارات متحده عربی هر یک ۳ میلیون دلار و یک بنیاد خیریه جهانی نیز ۱۵ میلیون دلار به توسعه بخش صحت در افغانستان کمک کرده اند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی روی طرحی کار می‌کند تا زمینه گفتگو در بخش صحت بین حکومت‌های افغانستان و پاکستان فراهم شود.

در این دیدار وزیر خارجه طالبان نیز اطمینان داد که هیأت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا امنیت را برای تمامی گروه‌های صحی به شمول تیم های مبارزه با پولیو تأمین کند.

این در حالیست که عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود