Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@10:43:40 GMT

رکورد افتتاح یک ساله ایستگاه های مترو را زدیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۷۲۹۳

رکورد افتتاح یک ساله ایستگاه های مترو را زدیم

شهردار تهران با بیان اینکه رکورد بهره برداری از ایستگاه های مترو را در طول یکسال زده‌ایم. گفت: قول می دهیم ۱۲ ایستگاه دیگر مترو را سال آینده افتتاح کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز حناچی، در آئین افتتاحیه ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و ۷ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس های شهری پس از افتتاح ۳ ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی که ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر به طول مترو افزود، گفت: امسال ۹ ایستگاه از ایستگاه‌های وعده داده شده به بهره برداری رسیده و چیزی حدود ۳۰ هزار نفر به صورت عادی به استفاده کنندگان مترو اضافه می‌شود و در ایستگاه‌ها تبادلی نیز این عدد به ۵۰ هزار نفر هم می‌رسد.

  وی ادامه داد: هر ایستگاه چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه داشته است و در این شرایط از اوراق مشارکت و بودجه شهرداری استفاده کرده‌ایم که بازپرداخت اصل و سود آنها به عهده دولت و شهرداری است.   حناچی هزینه احداث تونل مترو را هزار میلیارد برآورد کرد و گفت: دیگر تأمین این هزینه‌ها در بودجه شهرداری نمی گنجد.   وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های جدید افزوده شده به ناوگان حمل و نقلی تهران با فیلتر دوده با حداقل استاندارد یورو ۵ پاس می‌شود یادآور شد: نسل اول اتوبوس‌های برقی با پتانسیل بخش خصوصی در خیابان جمهوری وارد می‌شود.   شهردار تهران از خصیصه‌های این اتوبوس‌ها را راه افتادن خط تولید ایران خودرو در حوزه اتوبوس برشمرد و افزود: این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ معلولین است و آموزش کامل رانندگان را نیاز دارد.   وی تاکید کرد: ما در چک لیست مناسب سازی فضای مترو از انجمن‌های معلولان استفاده کرده‌ایم.   حناچی گفت: از ۴ پایانه مترو که مورد نیاز است ۲ پایانه در دستور کار است.   وی درباره طول اضافه شدن مترو گفت: کلنگ خط ۱۰ زده شده و تمام کریدورهای آن به تصویب نهایی رسیده و توسعه خط ۳ توجه شده است و سال آینده به نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو خواهیم پرداخت.   شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال رکورد بهره برداری از ایستگاه‌های مترو در طول یکسال را زده‌ایم و قول می‌دهیم ۱۲ ایستگاه مترو را سال آینده افتتاح کنیم.   انتهای پیام/
 منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: ایستگاه های مترو ایستگاه ها اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد مرکزی عملیات عمره در مکه اعلام کرد: زائران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس از هتل محل اقامت خود به مسجدالحرام برای زیارت منتقل می‌شوند.

برای رفاه حال زائران عمره، سرویس ایاب‌وذهاب، به صورت رفت و برگشت ۲۴ ساعته با ۱۴ دستگاه اتوبوس در چهار خط مجزا از مقابل هتل‌های «بلدالطیب، سدره الاحسان، مواکب کوثر و نوفوتیل» محل اسکان زائران ایرانی به ایستگاه «شعب عامر (غزه) نزدیکی مسجدالحرام منتقل می‌شوند.

این سرویس ایاب‌وذهاب تا ۲۳ اردیبهشت (پایان عملیات عمره) برقرار است.

همچنین جهت انتقال زائران عمره از مدینه منوره به مسجد شجره و مکه مکرمه و از مکه مکرمه به جده از جدیدترین اتوبوس‌های، شرکت‌های «دره المنوره» و «قائد» استفاده می‌شود.

کد خبر 6097281

دیگر خبرها

  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • فیلم/ وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • فعالیت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران