Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات چهارشنبه آخرسال، گفت:  تیم های قضایی به منظور رصد و شناسایی عوامل بر هم زننده نظم و امنیت اجتماعی در چهارشنبه آخر سال تشکیل شده و با هر گونه افعال مجرمانه در چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد خواهند کرد و متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح این خبر افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و طبق نظر مسئولان ذیربط هر گونه گردهمایی و اجتماع از موجبات شیوع این ویروس و تهدید  بر ضد بهداشت جامعه محسوب می‌شود؛ بنابراین طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفان برخورد خواهد شد و قانون گذار تا یک سال حبس را در این رابطه پیش بینی کرده و دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

سالاری با تاکید بر این مطلب که در استان کرمان طی سال‌های گذشته موارد خاصی از تخلفات چهارشنبه آخر سال وجود نداشته است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود بر اساس نظارت دقیق خانواده‌ها و دقت نظر جوانان و نوجوانان به هشدار‌های آموزشی از بروز حوادث ناگوار در روز‌های پایانی سال پیشگیری شود.

او تصریح کرد: با توجه به بند «ث» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات؛ صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد ضمن آنکه اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی، هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود، پرتاب کننده مواد محترقه طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

دادستان کرمان با تاکید بر اینکه اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی شود و یا موجب تخریب اموال مردم شود طبق مواد ۶۷۷- ۶۷۶ قانون مجازات اسلامی فرد پرتاب کننده به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهد شد، بیان داشت: در صورتی که پرتاب مواد محترقه باعث بر هم زدن نظم جامعه شود، مرتکب طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به ۳ ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

او  ادامه داد: اگر شخصی با پرتاب مواد محترقه موجب ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان شود طبق ماده ۶۱۹ مجازات اسلامی به ۲ تا ۶ ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

سالاری بیان داشت: در صورتی که مواد محترقه به وسیله خودرو حمل یا از داخل خودرو  برای پرتاب مواد محترقه استفاده شود، خودرو طبق ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به عنوان اسباب ارتکاب جرم توقیف خواهد شد.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان چهارشنبه سوری قانون مجازات اسلامی پرتاب مواد محترقه مجازات اسلامی محکوم خواهد شد طبق ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

سید عباس دهقان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دیدار کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در پرتو تعاملی که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت، تلاش می‌شود با ارائه رویداد‌های هنری و سینمایی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام شود.

وی با اشاره به رویداد‌هایی مانند جشنواره تئاتر چتر زندگی که در راستای تحکیم بنیان خانواده است، افزود: هنرمندان و انجمن‌های هنری استان یزد از ظرفیت‌های بالای هنری و حرفه‌ای برخوردار هستند که تجربه نشان داده با فعالیت و ارائه تولیدات هنری توانسته اند در کمک و مساعدت به کاهش معضلات اجتماعی و آگاه سازی عموم نقش دو چندانی داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای هنرمندان را مورد تاکید قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»