Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان ، علی زینی وند، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش  خبرنگار جام جم آنلاین کرمان درباره عدم توسعه متوازن استان کرمان  وعمل نکردن برخی از  بنگاه های بزرگ اقتصادی استان به مسئولیت اجتماعی شان گفت :  مابرای  توسعه متوازن استان باید از ظرفیت های اقتصادی استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    وی افزود: بنگاه های مهم اقتصادی در استان فعال هستند که به تناسب برداشت از منابع استان و ثروت کلانی که از منابع استان دارند، سهم چندانی در توسعه استان ندارند.      وی با بیان اینکه این بنگاه های بزرگ اقتصادی حساب های بانکی شان جاهای دیگر است افزود: شرکت هایی که ثروت آنها در استان کرمان تولید می شود باید حداکثرحساب های بانکی شان را در استان متمرکز کند و ما از تمام ظرفیت های دولتی برای تحقق آن استفاده می کنیم.      وی ادامه داد:باید در زیر مجموعه  صنایع بزرگ کرمان متناسب با ظرفیت های استان  هلدینگ هایی در بخش های کشاورزی، گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی  تشکیل  شود.    
استاندار کرمان تصریح کرد:متاسفانه توسعه متوازن با استفاده از منابع عظیم برای استان  کرمان تعریف نشده است، این استان  در تولید شغل در بخش خدمات از میانگین کشور و استان های همجوار به شدت پایین تر است و ما همه توجه خود را متوجه معادن و صنایع اطراف کرده ایم و توسعه نامتوازنی وجود دارد که باور نمی کنم برخی از مناطق استان ثروتمند کرمان، در این حد محروم باشند. 
علی زینی وند، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه متوازن را باجدیت پیگیری می‌کنیم افزود: شرکت‌های صنعتی و معدنی استان زحمات زیادی کشیدند، اما با توجه به ثروتی که از استان خارج می‌شود در استان کار نشده است و ایراداتی بر این شرکت‌ها وارد است که یکی از آنها توسعه نامتوازن در هزینه‌کردها و خدمات بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشست خبری استاندار کرمان توسعه متوازن کرمان بنگاه های بزرگ اقتصادی توسعه متوازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: شرکت‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی با چالش جدی مواجه هستند و باید برای تامین سرمایه در گردش اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: بازگشت حقوق دولتی معادن به استان نیاز به قانون دارد و برای تغییر محل هزینه‌کرد باید مرجع قانونی داشته باشیم که کار در این زمینه به خوبی دارد پیش می‌رود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کشور همه از بانک‌های خصوصی گلایه دارند، تصریح کرد: به جز یکی دو مورد، دیگر بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان کرمان ندارند و مفرّی برای فرار سرمایه شده‌اند و مشخص نیست این عدد بزرگ کجا می‌رود.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در اقتصاد باید ساختار درستی داشته باشد، از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به‌عنوان نمونه‌هایی از ساختارهای مناسب در این زمینه نام برد و گفت: مردم باید در فضای آرام برای سرمایه‌گذاری بیایند.

وی اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در سال گذشته به رتبه چهارم کشوری ارتقا پیدا کرد و این وضعیت باید در کسب و کار استان هم دیده شود، هرچند هم‌اکنون هم شاهد آثار مثبت آن هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: اقداماتی که در سال گذشته در استان کرمان آغاز شده، در راستای شعار سال جاری است و تیم اقتصادی استان خوشحال است که در مسیر درستی حرکت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مردم استان کرمان هم دارای سرمایه هستند و هم دوست دارند برای سرمایه‌گذاری و تولید پای کار آیند، اما بلد نیستند و از اتاق بازرگانی کرمان درخواست داریم، بحث آموزش را برای ورود سرمایه مردم به تولید دنبال کند.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و این برنامه را فرصتی مناسب برای توسعه استان برشمرد.

حسن زاده در پایان با تاکید بر راه‌اندازی کمیته آموزش اظهار کرد: وام‌های تبصره‌ای در استان کرمان به‌ سمت مهارت و فنی و حرفه‌ای رفته، زیرا فردی که مهارت داشته باشد، مسیر را پیدا می‌کند اما فردی که آموزش ندیده، نمی‌تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد