Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1400، گفت: 41 میلیارد و 300 میلیون یورو ارز صادراتی در سال 99 به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» در پیام نوروزی خود تاکید کرد: سالی که گذشت با فراز و نشیب‌های گوناگون و برهه‌های حساسی در تجارت خارجی و اقتصاد کشور از جمله تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی همراه بود اما تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی صادرکنندگان خط بطلان بر نقشه‌های تحریم‌کنندگان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این پیام خاطرنشان کرد: مشکلات پیش رو، به ویژه شیوع جهانی ویروس کرونا، صادرات غیر نفتی کشور را دستخوش مخاطراتی کرد به گونه‌ای که در 11 ماهۀ منتهی به بهمن‌ماه شاهد کاهش 18.8 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، اما از ابتدای سال 99 تدابیر و رایزنی‌های مداوم در خصوص بازگشایی مرزها و انجام فرآیند صادرات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.
زادبوم تاکید کرد: با همراهی صادرکنندگان متعهد، کارشناسان زبده و پرتلاش سازمان توسعه تجارت ایران، به عنوان متولی تجارت خارجی کشور، و با همکاری دستگاه‌های مرتبط در قالب کمیتۀ اقدام ارزی، بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال جاری شتاب بیشتری گرفت. بر اساس آمارها 41 میلیارد و 300 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در فاصلۀ 21 فروردین 97 تا 30 دی ماه 99 به چرخۀ اقتصادی کشور بازگشته است.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: برگزاری نشست‌های کارشناسی پی در پی و مذاکرات مستمر در خصوص توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نشان از عزم راسخ این سازمان در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور دارد. اجرایی شدن موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد که مفاد ان در چارچوب قواعد تجارت بین‌المللی است، ضمن آنکه نویدبخش افزایش چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه خواهد بود، فضای بسیار مناسبی نیز برای آشنایی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و تجار با اصول تجارت نوین بین‌المللی فراهم آورده است.
به گزارش ایرنا، کارنامه تجارت ایران در مجموع 11 ماه سال جاری، 134 میلیون تن کالا به ارزش 65 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که سهم صادرات 103 میلیون و 90 هزار تن به ارزش 31 میلیارد و 198میلیون دلار و سهم واردات 30 میلیون و 818 هزار تن کالا به ارزش 34 میلیارد و 321 میلیون دلار بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا