Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر یدالله ملکی ظهر سه‌شنبه در مراسم آب‌گیری سد نهب اظهار کرد: سد نهب یکی از سدهای خاکی با هسته رسی و طول ۲ هزار و ۱۵۹ متر است که جزو سدهای طولانی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اذعان کرد: ظرفیت این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب بوده که آب را با وضعیت نرمال ذخیره سازی می‌کند و۸۰ میلیمتر مکعب آن برای کشاورزان پایین دست شهرستان، ۲۵ میلیمتر مکعب برای تغذیه دشت قزوین و ۵ میلیمتر مکعب آن برای مصارف زیست محیطی اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر مکعب نیز حجم مرده این سد است که در ابتدا آبگیری حجم مرده سد نهب توسط ما پر می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: سد نهب برای بهبود ۳۶ هزار اراضی کشاورزی بویئن‌زهرا تا تاکستان که حق آب بر رودخانه خررود بودند ساخته شده‌است و ما امیدواریم که بهره برداری از این سد سبب بهبود وضعیت آب‌های زیر زمینی و بهبود اقتصاد این منطقه شود.

وی گفت: سد نهب امروز در مرحله آبگیری قرار دارد و مراحل بهره برداری در پرامتر های مختلف سد از جمله فنس کشی مخزن، پاک‌سازی مخزن، ساختمان‌های سد و شیرآلات در حال اجراست و با اعتبارات در نظر گرفته شده به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: سد نهب هم‌اکنون نیز قابل بهره برداری است اما دلیل ما برای تاکید به تکمیل این فرایند، بهره برداری خوب و کامل است.
 

کد خبر 5171291

منبع: مهر

کلیدواژه: سد نهب شرکت آب منطقه ای قزوین تاکستان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف انتخابات شوراي شهر شیراز اردبیل کرونای انگلیسی میلیمتر مکعب بهره برداری سد نهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد