Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا با عنوان «فخرا» با حضور وزرای دفاع و بهداشت همچنین همسر و فرزندشهید فخری‌زاده در مجموعه سپند وزارت دفاع آغاز شد. فرزند شهید فخری‌زاده اولین فرد تزریق کننده این واکسن بود.

 کیانوش جهانپور - سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این واکسن با فناوری ویروس غیر فعال شده به‌ صورت صددرصد داخلی در مجموعه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در وزارت دفاع، مراحل چهارگانه مطالعه حیوانی و پیش بالینی خود را با موفقیت طی کرده و مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو برای شروع کارآزمایی بالینی و تست انسانی را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سعید نمکی وزیر بهداشت در این مراسم گفت: امروز با افتخار می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران در بهار آینده یکی از مهم‌ترین و بهترین واکسن سازهای دنیا خواهد شد. ما امروز به‌خاطر رعایت حال بیماران آسیب پذیر با التماس و خواهش از جاهای مطمئن جهان واکسن وارد می‌کنیم، گرچه زخم زبان‌هایی را هم تحمل  می‌کنیم. وی افزود: بارها آقای رئیس‌جمهوری به بانک مرکزی و سازمان برنامه دستور دادند که در رابطه با واکسن هر منبعی بخواهیم به ما بدهند. وزیر امور خارجه مرتباً پیگیر کمک سفرا در کشورها هستند و واقعاً هم کمک می‌کنند؛ تا آخر اسفندماه تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب پذیر، کادر درمان و سایرین را واکسینه می‌کنیم. وزیر بهداشت گفت: ان‌شاءالله واکسن پاستور با تکنولوژی مشترک کوبا اولین واکسنی است که تزریق انبوه آن آغاز خواهد شد و واکسن برکت دوم و واکسن رازی هم همدوش با واکسن سپند پیش خواهد رفت.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران