Web Analytics Made Easy - Statcounter

قناعتی گفت: آنهایی که ادعای شفافیت می کردند، بایستی نسبت به این حجم از بازداشتی ها پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس درباره بازداشتی های اخیر صورت گرفته در شوراهای شهر و شهرداری ها بیان کرد: در چنین مجموعه های شهری که با مردم در ارتباط هستند، نباید این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قناعتی در ادامه گفت: اگر این آمار پرونده هایی که در ارتباط با فساد مسولان شهری تشکیل شده، درست باشد فاجعه ای است که شهردار و اعضای شورای شهر باید درباره آن پاسخگو باشند.   عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: اعضای شورای شهر زمانی شعارشان این بود که بایستی شفاف‌سازی صورت گیرد و همه چیز پشت شیشه باشد. اگر شفاف سازی رخ داده، پس چرا این فسادها در مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر به وجود آمده است؟   قناعتی در پایان عنوان کرد: از همین رو آنهایی که ادعای شفافیت می کردند، بایستی نسبت به این حجم از بازداشتی ها پاسخگو باشند.       قابل ذکر است اخیرا، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس درباره بازداشتی های اخیر شوراهای شهر مطرح کرده بود که تا کنون ۹۵۰ پرونده در این رابطه تشکیل شده که بیشتر مسائل مالی، اخلاقی وغیر ذلک بوده است. بسیاری از شوراها منحل شده اند و متهمان پرونده که تعدادی از آنها از اعضای شورا بوده اند، هم اکنون در زندان به سر می برند و محکومیت خود را سپری می کنند.   انتهای پیام/الف

منبع: دانا

کلیدواژه: پاسخگو باشند بازداشتی ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان