Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@14:37:46 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۷۹۹۸

پنج رویداد جهان

دستاورد کرونا در باروری ناخواسته! سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد شیوع «کروناویروس »موجب بیش از یک میلیون مورد بارداری ناخواسته شده است. بنا بر این گزارش نزدیک به ۱۲ میلیون زن در کشورهای فقیر در دوران همه‌گیری کووید۱۹ از دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری محروم بوده‌اند که موجب وقوع ۱.۴ میلیون مورد بارداری ناخواسته شده است؛ داده‌های صندوق جمعیت ملل متحد نشان می‌دهد در ۱۱۵ کشور با درآمد کم و متوسط زنان طی یک سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۳ ماه از دریافت خدمات تنظیم خانواده محروم بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    ---   واکسن نخست‌وزیر برای سفر به امریکا نخست‌وزیر ژاپن، ضمن آمادگی برای سفر ماه آتی خود به ایالات متحده برای حضور در نشستی با جو بایدن، روز سه‌شنبه نخستین دوز واکسن کووید ۱۹ خود از شرکت فایزر را دریافت کرد. یوشیهیده سوگا پس از واکسن زدن در مرکز ملی بهداشت جهانی و پزشکی در توکیو، اظهار کرد: فکر می‌کردم درد داشته باشد، اما زیاد بد نبود. سوگا دومین دوز واکسن فایزر را سه هفته دیگر، قبل از ترک ژاپن به مقصد واشنگتن، دریافت می‌کند. به گفته یک مقام ژاپنی، همراهان وی نیز که تعداد آنها نسبت به حالت معمول کمتر است، هر دو دوز واکسن را دریافت خواهند کرد و این سفر با کمترین تعداد همراه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.   ---     چهارمین وزیر بهداشت برزیل در یکسال ژائر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل برای چهارمین بار از زمان شیوع کرونا وزیر بهداشت این کشور را تغییر داده است. مارسلو کوئیرگا که متخصص قلب است قرار شده جایگزین ژنرال ادواردو پازوئلو  افسر ارتشی شود که بدون هیچ آموزش پزشکی پیش از او در سمت وزیر بهداشت فعالیت می‌کرد. این تغییر در شرایطی صورت می‌گیرد که شمار مرگ و میر کرونا در برزیل به حدود ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.     --- هشدار خواهر اون به بایدن در حالی که دولت امریکا قرار است بزودی سیاست خود در قبال کره‌شمالی را اعلام کند، کیم یونگ اون، خواهر پرنفوذ کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در سخنانی به امریکا هشدار داده است که به‌دنبال دردسرسازی نرود. خواهر رهبر کره‌شمالی از تمرین مشترک نظامی امریکا و کره‌جنوبی انتقاد و این رزمایش را «مارش جنگ» توصیف کرد. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، هنوز ریاست جمهوری جو بایدن را به رسمیت نشناخته است.     ---   توقف تزریق آسترازنکا در 14 کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا هم تزریق واکسن کروناویروس آسترازنکا را موقتاً متوقف کردند. این تصمیم پس از آن اعلام شد که دولت نروژ از بروز مشکلات انعقادی در سه نفر از کارکنان کادر درمان در این کشور پس از دریافت این واکسن خبر داد. این سه نفر پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار خونریزی داخلی، بروز لخته خون در عروق مغز و کاهش میزان پلاکت خون شده بودند. پیش از این نیز اسپانیا، پرتغال، اسلوونی، دانمارک، ایرلند، تایلند، هلند، نروژ، ایسلند، کنگو و بلغارستان تزریق این واکسن را متوقف کرده بودند. آژانس مقررات دارویی اتحادیه اروپا خواستار برگزاری جلسه‌ای برای روز پنجشنبه شد تا نظرات و یافته‌های کارشناسان در مورد واکسن کروناویروس و تصمیم‌گیری در مورد اقدامات لازم مورد بررسی قرار گیرد.   

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، علیرضا عرب علیدوستی در این باره گفت: با توجه به نزدیکی کرمان به استان سیستان‌ و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین(معمول) کودکان اضافه شده  وخانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر علت واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز بهداشت رفسنجان از شهروندان خواست اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند؛ همچنین در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک فوری به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی(ع) جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد، بنابراین خانواده‌ها واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تعویق نیاندازید.

سرخک بیماری ویروسی مسری است که از طریق ذرات معلق در هوا و تماس با ترشحات فرد بیمار سرایت می‌کند و علائم این بیماری شامل تب، بثورات پوستی، التهاب، قرمزی پشت گوش، خستگی، ضعف و بی‌حالی نمایان می شود.

 

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟