Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@17:30:26 GMT

کلاهبرداری با برگ‌های گارانتی تقلبی لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۸۱۳۴

کلاهبرداری با برگ‌های گارانتی تقلبی لوازم خانگی

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند 7 نفره برگ های گارانتی ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی خبر داد و گفت: متهمان با جعل برگ های گارانتی از خریداران کلاهبرداری می کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۷ نفره برگ های گارانتی ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی خبر داد و گفت: متهمان با جعل برگ های گارانتی از خریداران کلاهبرداری می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: تعدادی از شهروندان با مراجعه اداره سیزدهم پلیس آگاهی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند، پس از خرید لوازم خانگی برای بهره مندی از خدمات پس از فروش با نمایندگی شرکت تماس و خواستار اعزام نماینده برای استفاده از خدمات مدت گارانتی شدیم. ولی نماینده شرکت به بهانه ایاب و ذهاب مبالغی فراوانی دریافت و همچنین در بررسی های بیشتر، شرکت مربوط اظهار داشت، برگ گارانتی مربوط به شرکت نیست. وی عنوان کرد: با دعوت نماینده شرکت لوازم خانگی، مشخص شد که برگ های گارانتی های صادر شده جعلی بوده و سریال برگ های گارانتی تحت پوشش شرکت نیست و بدین ترتیب احتمال جعل و کلاهبرداری از خریداران توسط اعضای یک باند قوت گرفت. معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی موفق شدند مخفیگاه متهمان را در محدوده خیابان امیرکبیر که با افتتاح دفتر و کارگاهی مخفیگاه در حال ارائه خدمات غیر مجاز به خریداران لوازم خانگی بودند، شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی ۶ تن از متهمان دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیسی معترف شدند که کارت های گارانتی را فردی به نام “بهمن” برای آنان جعل و سپس آنان با تماس مشتریان به محل سکونت خریداران مراجعه و با انتقال کالا و تهیه قطعات مورد نیاز، به بهانه پرداخت هزینه ایاب و ذهات هزینه خرید قطعات و تعمیر لوازم خانگی را دریافت می کردیم. سرهنگ تقی پور افزود: کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه جاعل برگ های گارانتی در محدوده میدان بهارستان، وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر تعدادی فراوانی برگ های گارانتی جعلی از آن محل کشف شد. با تکمیل پرونده و دستگیری کلیه اعضای این باند ۷ نفره، متهمان برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی معرفی شدند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جعل و کلاهبرداری لوازم خانگی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟