Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@08:19:55 GMT

ارائه ۱۳۱ میلیارد تومان خدمات در قالب کمک های مومنانه

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۸۳۵۳

ارائه ۱۳۱ میلیارد تومان خدمات در قالب کمک های مومنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی  در آیین توزیع ۶ هزار بسته کمک مومنانه در قالب رزمایش کمک مومنانه بسیج اظهار کرد: با توجه به آسیب هایی که بیماری کرونا در طی یکسال گذشته به مردم و برخی از اقشار وارد کرد گروه های جهادی و جهادگران به عنوان نخستین گروهی بودند که در این شرایط نقش آفرینی کردند و در قالب های مختلف توانستند خدمت رسانی های بی منت را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات و خدمات جهادگران بسیجی موجب نزدیک شدن و اتحاد میان قلب های مردم شد و توانست حجم عظیمی از مشارکت های مردمی را پای کار بیاورد و جهادگران بسیجی در طی این ایام کرونا با اقدامات موثر خود توانستند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۱۰ قالب خدمت توسط جهادگران بسیجی در قرارگاه کمک مومنانه استان به طور گسترده در ایام کرونا انجام شد که توانست در ابعاد مختلف بر معیشت مردم اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

محترمی ادامه داد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی نهضت کمک مومنانه تمام تلاش ها برای انجام کار موثر به میدان آمد و رزمایش های کمک مومنانه در سطح استان به شکل محله محور و مسجد محور انجام شد که تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار بسته کمک مومنانه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در سطح استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به ازدواج آسان جوانان اهدای جهیزیه که کالای آن از اجناس با کیفیت ایرانی است در دستور کار قرار گرفت که در قالب کمک های مومنانه بیش از ۵۰۰ جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی گفت: همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان برای دانش آموزان در قالب کمک های مومنانه توزیع شد که با هدف کمک به تحصیل آسان نوجوانان انجام شد.

محترمی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و لباس های ایزوله در دستور کار جهادگران بسیجی بود که که بیش از ۶ میلیون ماسک به ارزش ۶ میلیارد تومان در این راستا بین جامعه هدف توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر و کمک به برخی از اقشار برای انجام این کار تهیه و توزیع محلول های بهداشتی و ضدعفونی در دستور کار بود که در این راستا بیش از ۳۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و الکل به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مومنانه استان مرکزی یادآور شد: ۹۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه کمک مومنانه به مردم خدمت رسانی می کنند که تاکنون این اقدامات توانسته منشا آثار و خیرات بسیاری باشد و بسیاری از آسیب ها را کاهش داده و این فعالیت ها با قوت تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

محترمی تصریح کرد: ارزش ریالی کمک های قرارگاه کمک مومنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است و امیدواریم با مشارکت خیرین، مردم و سایر دستگاه های اجرایی این کمک ها روز به روز قابل توجه تر باشد.

وی افزود: امروز به مناسبت فرا رسیدن اعیاد مبارک شعبان و سال جدید توزیع ۶ هزار بسته کمک مومنانه در دستور کار بود که این رزمایش با حضور حجت الاسلام عبدی مسئول دفتر نمایندگی سپاه روح الله و جمعی از مسئولین استانی در مصلی اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی بیماری مشارکت بسیج سازندگی قرارگاه کمک مومنانه استان جهادگران بسیجی میلیارد تومان بیماری کرونا دستور کار توزیع شد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند