Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یگان پهپادی یمن اعلام کرد پایگاه هوایی ملک خالد را در خمیس مشیط عربستان سعودی باردیگر با پهپاد قاصف k2 هدف قرار داده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد یگان پهپادی این کشور پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی را با پهپاد قاصف k2 هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پایگاه واقع در «خمیس مشیط» در جنوب عربستان سعودی، هدف قرار گرفته است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، این حملات بامداد امروز با پهپادهای «قاصف K2» صورت گرفته است.
وی تصریح کرد که این حمله در چارچوب پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و محاصره کامل یمن است.
هنوز از خسارات یا تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن رزو گذشته نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: به فضل پروردگار، یگان پهپادی یمن موفق شد عملیاتی را علیه اهداف نظامی در فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس المشیط انجام دهد. این عملیات با سه پهپاد قاصف 2K صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.
این عملیات در چارچوب حق طبیعی و قانونی ملت یمن برای پاسخگویی به جنایت متجاوزان و ادامه محاصره یمن انجام شد.
گفتنی است افزایش قدرت موشکی و توان بازدارندگی ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن در ماههای اخیر و نفوذ قدرتمند در عمق استراتژیک عربستان سعودی باعث وحشت آل سعود و متحدانش شده است .   
هدف قراردادن پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان با دو پهپاد از نوع  صماد 3  و دهها هدف مهم نظامی از جمله این موارد است.
هفته گذشنه نیز یگان پهپادی یمن مواضع حساس پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را با دو فروند پهپاد «صماد 3» هدف قرار دادند.
به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به پایگاه خالد که با دقت بالایی صورت گرفت در پاسخ به ادامه محاصره و حملات متجاوزان انجام شد.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین بارها تاسیسات شرکت سعودی آرامکو را در جده با موشک هدف قرار داده اند.

حمله موشکی به جنوب عربستان
رسانه های سعودی از حمله موشکی نیروهای یمنی به جنوب عربستان خبر دادند.
الجزیره دوشنبه شب به نقل از رسانه های سعودی گزارش داد که انصارالله یمن دو فروند موشک بالستیک به سمت خمیس مشیط واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.
بر اساس این گزارش، موشک ها از منطقه ای دور افتاده و غیر مسکونی در استان صعده (شمال) شلیک شد.
حملات بازدارنده ارتش یمن به دنبال آن صورت می گیرد که ائتلاف سعودی که اخیرا شکست های سنگینی را در مارب متحمل شده، بمباران یمن به ویژه صنعا پایتخت این کشور را تشدید کرده است.

آزادسازی 80 درصد از مناطق اشغالی «تعز»
عناصر وابسته به دولت مستعفی قصد داشتند با اشغال مناطقی در تعز، فشار بر جبهه عملیاتی مأرب را کاهش دهند که با آزادسازی 80درصد از مناطق اشغالی تعز این طرح نیز شکست خورد.
نظامیان و عناصر وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از چند روز پیش، به منظور کاهش فشار به جبهه عملیاتی مأرب (مرکز)، عملیاتی را در استان «تعز» (جنوب غرب) آغاز کردند.
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، عملیات عناصر وابسته به هادی در تعز شکست خورده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی 48 ساعت گذشته، پیشروی این عناصر در جبهه‌های غرب تعز را متوقف کردند و موفق شدند 80 درصد از مناطقی را که کنترل آن را از دست داده بودند، مجددا آزاد کنند.
منابع محلی به این روزنامه گفتند که نیروهای دولتی یمن پس از رسیدن تجهیزات، موفق شدند مناطق مهمی مانند ارتفاعات «دراف»، «العرف» و «غباری» واقع در غرب جبهه «مقبنه» و منطقه «الطویر» را مجددا پس بگیرند ولی در برخی از مناطق «الکویحه» هنوز درگیری در جریان است.
به گفته این منابع، در حال حاضر در جبهه «البرح» در غرب تعز، درگیری بین عناصر هادی و نیروهای یمنی در جریان است. درگیری دو روز گذشته بین طرفین نیز در سه محور بوده که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از عناصر و سرکرده‌های دولت مستعفی شده است.
به گفته این منابع، شماری از سرکرده‌های منطقه الکدحه وابسته به دولت مستعفی شامگاه روز گذشته کشته و زخمی شدند که در میان افراد کشته شده و زخمی، 30 عنصر وابسته به امارات هم حضور داشتند.
منابع آگاه هم خبر دادند، عملیات اخیر نیروهای یمنی در غرب تعز باعث شد که تلاشهای «عبدالرحمن الشمشانی» -وابسته به حزب اخوانی الاصلاح- برای متحد کردن عناصر ضد دولتی یمن در تعز نیز شکست بخود.
این در حالی است که عناصر وابسته به «طارق صالح» -وابسته به امارات- خطر آتی حزب الاصلاح (اخوان المسلمین) در غرب تعز را درک کرده و اخیرا حضور نیروهای خود را در مناطق درگیری در این منطقه افزایش داده است.
«عبدالحافظ الفقیه» رئیس حزب الاصلاح در تعز هم هشدار داد که ساحل غربی یمن را از اشغال امارات خارج خواهد کرد و از شبه‌نظامیان وابسته به ابوظبی خواست که دولت هادی را به رسمیت بشناسند.
الفقیه «پذیرش مشروعیت دولت هادی» را شرطی برای باقی ماندن این نیروها عنوان و تأکید کرد که امارات در راستای تجزیه تعز تلاش می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن پایگاه هوایی ملک خالد عناصر وابسته عربستان سعودی جنوب عربستان هدف قرار مسلح یمن یگان پهپادی خمیس مشیط غرب تعز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت