اکران آنلاین «وقتی پروانه شدم» با بازی میترا حجار
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۸۵۸۴
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمهای «چی چکا» ساخته رها فریدی، «بی گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و «وقتی پروانه شدم» ساخته آرش زارع از اول فروردین در صفحه ویژه «هنروتجربه» در پلتفرم هاشور اکران آنلاین میشوند.
از این سه فیلم، «بیگاه» فقط برای کاربران داخل ایران قابل دسترس و خرید بلیت است ولی ۲ فیلم دیگر توسط کاربران خارج از ایران نیز قابل تماشا است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مستند «چی چکا قصه شب» روایتگر زندگی پرچالش نغمهسرای هرمزگانی ابراهیم منصفی است. این مستند معرف موسیقی محلی و معاصر بندرعباس است و آداب و رسوم مردمان این منطقه را به تصویر میکشد.
فیلم سینمایی «بیگاه» به نویسندگی و کارگردانی پویا اشتهاردی و تهیه کنندگی محمد سجادیان داستانی غیرخطی دارد و قصه هامین را از کودکی تا به امروز روایت میکند. هامین به زبان بلوچی به معنای گرمای خرماپزان تابستان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سربازی بلوچ که به علت کشیدن سیگار، روز عروسی خواهرش لغو مرخصی شده است…»
ایمان افشار، شایان افشار، مهسا نارویی، آوا آذرپیرا، ایوب افشار، دانیال مشرقی، مجید شریف و موسی افشار بازیگران این فیلم هستند.
«بیگاه» محصول سال ۱۳۹۸، اولین تجربه سینمایی پویا اشتهاردی بعد از ساخت بیش از بیست فیلم کوتاه داستانی و مستند است.
فیلم سینمایی «وقتی پروانه شدم» به کارگردانی آرش زارع و تهیهکنندگی مهرداد جعفریان روایتی از زندگی یک زن است؛ یک زن ساده اما مهربان زندگی سخت و نامطبوع خود را با همسرش پشت سر میگذارد. او بعد از اینکه ناخواسته باعث مرگ شوهرش میشود زندگی جدیدی را با بدن شوهر مرده خود آغاز میکند.
میترا حجار، آرش آصفی، آذرمیدخت عزیزی، حامد حسینی، آرزو حقشناس، سعید کاظمی، عارفه اکبری، مرتضی درستکار و… بازیگران این فیلم هستند.
اکران آنلاین هنروتجربه اواخر بهمن با دو مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی و «قصه بولوار» ساخته داوود اشرفی در هاشور آغاز شد.
۵۸۲۴۵
کد خبر 1496300منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: اکران آنلاین گروه سینمایی هنر و تجربه سینمای ایران تعطیلات نوروزی بی گاه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدمستی در برابر مست عشق
اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلمهای ایرانی در شبکههای فارسی زبان ماهوارهای نادیده گرفته میشود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلمهای بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلمهای بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلمهای غیر سینمایی برای اینگونه فیلمها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیهکننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمیتری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلمهای بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیهکننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمیداد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلمهای بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی میگرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی میکرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر میرسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بیخبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلمهای جدی در برابر فیلمهای کمدی اندکی سنگین شود.
۲۲۰۵۷