Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی ندیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیک های بیماری کرونا در منطقه رفسنجان در فواصل اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹؛ تیر و مرداد امسال؛ آبان و آذر ماه امسال اتفاق افتاد که پیک شدید این بیماری در آبان و آذر رخ داد و موارد زیادی بستری و فوتی در این فاصله داشتیم.

وی اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر انجام تست های تشخیص کرونا نشان می دهد که روند بیماری در این شهرستان سیر صعودی پیدا کرده به طوری که آمار مثبت بیماری کرونا در حال حاضر از ۱۳ درصد در بهمن ماه به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: به یقین در روزهای پایانی امسال و فروردین سال آینده با پیک جدید بیماری کرونا در شهرستان رفسنجان مواجه خواهیم بود امیدواریم این پیک شدید نباشد.

وی با توصیه به اینکه مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند افزود: همچنان راه انتقال این ویروس از طریق تنفس است لذا مردم از تجمعات پرهیز کنند، دورهمی های خانوادگی که شیوع را افزایش می دهند برگزار نکنند، در مکان ها تهویه هوا انجام شود و استفاده از ماسک را ضرورت بدانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به اجرای موفق طرح شهید سپهبد سلیمانی اشاره و تصریح کرد: از زمان اجرای این طرح، به شکل گسترده تست تشخیص کرونا انجام می شود و بیماریابی ها و حمایت های لازم صورت می گیرد.

وی گروه های دارای بیماری زمینه ای، سرطانی، قلبی و عروقی، دیابت و بیمارن تنفسی را به شدت در معرض خطر و تهدید این ویروس خواند و ادامه داد: مشکل دیگر چهره های جدید از ویروس تحول یافته و تغییر ژنتیک یافته است.

وی گفت: ۲ نفر در رفسنجان به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شدند که متاسفانه یکی از این ۲ مورد فوت کشده است.

اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: نباید عادی انگاری و بی تفاوت بودن نسبت به این بیماری در جامعه رواج یابد زیرا موجب شیوع گسترده و افزایش میزان مرگ و میر در جامعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه واکسن کرونا در حال تزریق به افراد است و این روند در کشورمان سرعت یافته و تا پایان اسفند پیش بینی کردیم که کادر درمان، جانبازان شیمیایی، والدین شهدا، بیماران قطع نخاعی و بیماران خاص و افراد بالای ۶۰ سال در رفسنجان این واکسن را دریافت کنند.

برچسب‌ها کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان کرونا خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است