Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از شناسایی ۴۲مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان قزوین خبر داد و گفت: این آمار در استان قزوین با تهران برابری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، پیمان نامدار ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری که با عنوان عملکرد یکساله دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شرایط و مخاطرات استان قزوین بسیار خاص و ویژه است و از نظر زیرساخت‌های بهداشت و درمان عقب هستیم و بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های قدیمی استان با مشکلات همراه است و برخی از آنها با تمام خصوصیات حکم تخلیه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: در مدت شیوع کرونا در استان قزوین، همدلی مناسبی بین مسئولان استان و دستگاه‌های نظارتی صورت گرفت و حمایت ویژه‌ای از مقام عالی انجام شد و توانستیم بسیاری از مشکلات زیرساختی را در طول این مدت حل کنیم.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: اگر مسائل سیاسی و گروهی خللی در استان ایجاد نکند شرایط استان می‌تواند توسعه یابد؛ باتوجه به اینکه مسئولیت سلامت مردم را بر عهده داریم باید ارائه خدمات با کیفیت به مردم فارغ از قومیت را ارائه دهیم.   وی یادآور شد: بالغ بر ۵۰۰ سفر رسمی و غیررسمی برای بیمارستان‌های استان قزوین و بالغ بر ۱۷ جلسه با استانداران در حوزه زیرساخت‌ها برگزار شده و قزوین دارای محرومیت بوده و ضریب محرومیت در سخت‌ترین نقطه تقریبا برابر سه است.

تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در قزوین دوبرابر شده است
نامدار با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو بیان کرد: تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو دوبرابر شده است و اضافه شدن تعداد ۶۵ تخت آی‌.سی.یو به استان افتخاری برای استان بود و در سه ماه گذشته شاهد تنها یک بیمار منتظر تخت آی.سی.یو در استان بودیم.   وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات نیروی انسانی در مدت یک سال گذشته حل شده است و بیمارستان‌های استان همچون بیمارستان امیرالمومنین بوئین‌زهرا دارای نیروهای متخصص است و سی تی اسکن این بیمارستان به زودی به صورت رسمی خدمات ارائه می‌دهد.   این مقام مسئول ادامه داد: بهبود وضعیت ارائه خدمات بیمارستان رحیمیان و شهدای آبیک از اقدامات مناسب صورت گرفته و این بیمارستان‌ها به صورت صدرصد آماده ارائه خدمات است.   نامدار ابراز کرد: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی است و می‌توانند در جذب خیرین و مشارکت آنها اثرگذار باشند؛ امیدواریم‌ به زودی شاهد افتتاح الحاقیه مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی باشیم.   وی گفت: شاید نتوانیم سفرهای نوروزی را لغو کنیم اما می‌توانیم به کمک رسانه‌ها در آگاهی بخشی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گام برداریم؛ ضمن اینکه۱۰ مطب تعطیل و جریمه شده است؛ لذا باید فرهنگ نوبت دهی اینترنتی در بین مردم ترویج یابد تا شاهد شیوع کمتری باشیم.
  اعمال محدودیت‌ در سگزآباد برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونای انگلیسی این مقام مسئول با اشاره به اینکه قزوین جزو اولین استان‌هایی است که پیامک پاسخگویی برای مردم فعال شده است، گفت: هدف ما در تشخیص کرونا و تست و غربالگری برای روزهای اول تا ۷۲ ساعت بود اما امروز هدف ما تشخیص در ۲۴ ساعت است.   وی در ادامه عنوان کرد: همچنین طرح پرستاری در منزل برای بیماران کرونایی برای نخستین بار در وزارتخانه مصوب شده و قزوین به عنوان پایلوت اجرای این طرح است که از سال آینده افتتاح می‌شود که تعرفه خدمات آن به صورت دولتی بوده و سامانه اینترنتی و کد آن شامل ۹۹۹ است.
نامدار در ادامه ازشناسایی ۴۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان قزوین خبر داد و گفت: این آمار در استان قزوین با تهران برابری می‌کند و مخاطرات استان قزوین به علت نزدیکی به پایتخت و پر تردد بودن زیاد است.
وی در پایان به محدودیت‌های اعمال شده در سگزآباد برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت: در این شهر همان محدودیت‌هایی که در روستای حسین آباد آبیک اجرا شد، اعمال می‌شود تا اتفاق حادی در منطقه و استان نیافتد.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونای انگلیسی استان قزوین بیمارستان ها آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین