Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:24:57 GMT

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۹۲۴۰

شب شعر بین‌المللی مقاومت در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده بعدازظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد در دهم فروردین ۱۴۰۰ اظهار داشت: در قالب این کنگره، شب شعر مقاومت با عنوان حسن یوسف و به یاد ۴ هزار شهید استان یزد برگزار می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به صورت مستمر برگزار کنیم و آن را به یک برند در راستای ترویج فرهنگ مقاومت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان زاده ادامه داد: دفاع مقدس ما دورانی متفاوت و مقاومت مردم و رزمندگان ما بی‌نظیر بود و باید ادبیات آن را جهانی کنیم.

دبیر شعر شب بین المللی مقاومت نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز رسالتی که بر عهده هنر ماست، به نمایش گذاشتن لایه های زیبا و غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس است.

عالیه محرابی عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب به زبان شعر تاکید دارند، تصمیم گرفتیم این شب شعر را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در این شب شعر یک شاعر از دمشق، یک شاعر از لاذقیه سوریه، دو شاعر از عراق و یک شاعر از لبنان به صورت مجازی حضور پیدا خواهند کرد.

محرابی همچنین از حضور شاعران مطرح بین المللی از جامعه المصطفی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مقدمات حضور مجازی این شاعران در شب شعر حسن یوسف فراهم شود.

وی یادآور شد: شب شعر بین‌المللی مقاومت در کنار کنگره با هدف بازنگری شعر مقاومت، تولید اشعار مقاومت و گفت‌وگو، همفکری و تعامل با شاعران حوزه ادبیات مقاومت در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

محرابی با اشاره به اینکه در این شب شعر ظرفیت شعرخوانی ۱۵ شاعر به صورت آنلاین وجود دارد، افزود: تلاش ما این بود شعرایی را به این شب شعر دعوت کنیم که کشور آنها در حال مقاومت هستند.

کد خبر 5171397

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ارشاد یزد ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف شیراز انتخابات شوراي شهر حوادث چهارشنبه سوری اردبیل بین المللی شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست احیاگران فرهنگ امامت با نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی به همت معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد طباطبائی‌یزدی به معرفی کتاب عمدة عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار، سعید عرفانیان به معرفی کتاب المستدرک المختار فی مناقب وصی المختار و خصایص الوحی المبین فی مناقب امیر المؤمنین علیه السلام خواهند پرداخت. همچنین عبدالحسین طالعی در خصوص جهاد علمی ابن بطریق حلی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، ساعت ۱۷:۳۰ تا ١٩ در محل قم، سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امامت است.

کد خبر 6097781 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود