Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «گلن دیوید ون هرک» فرمانده دفاع هوایی وزارت امنیت ملی آمریکا، امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی موفقیت کره شمالی در زمینه موشکی و هسته‌ای را نگران کننده دانست.

ون هرک در بخشی از اظهارات خود اعلام کرد «احتمال دارد کره شمالی آزمایش موشک دوربرد را برای سنجش توانایی موشک جدید قاره‌پیمای خود از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه افزود: «دولت کیم جونگ اون برای نشان دادن توانایی خود به وزارت امنیت میهن آمریکا، به موفقیت نگران کننده‌ای دست یافته است. کره شمالی بر این باور است که به چنین سلاح‌هایی برای مقابله با ما احتیاج دارد.»

این مقام ارشد آمریکا در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: «کره شمالی در سال ۲۰۱۷ نیز یک دستگاه حرارتی-هسته‌ای و سه موشک قاره‌پیما را به تجهیزات خود اضافه کرد.»

کره شمالی در سال ۲۰۱۷ آخرین (ششمین) آزمایش هسته‌ای خود را با یک بمب هیدورژنی انجام داده است. از آن زمان تاکنون پیونگ یانگ هیچ آزمایش هسته‌ای را انجام نداده است.

ون هرک با اشاره به این موضوع اعلام کرد: «اکنون کره شمالی نشان می‌دهد به این تعهد خود پایبند نیست و امکان دارد در آینده نزدیک آزمایشی موشکی انجام دهد. با وجود تلاش‌های آمریکا در سال ۲۰۲۰ پیونگ یانگ حاضر به رسیدن به توافق نشد و بر آزمایش و توسعه موشک‌های خود پافشاری کرد.»

این مقام ارشد آمریکا در پایان افزود: «ما نیز مانند کره شمالی بر توسعه تجهیزات موشکی خود اهتمام می‌ورزیم.»

روز گذشته «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، به واشنگتن هشدار داده و خطاب به دولت بایدن گفته است: «در صورتی که واقعا به دنبال صلح هستید، از ایجاد دردسر و خشمگین کردن پیونگ‌یانگ اجتناب کند.»

خواهر کیم جونگ اون در ادامه ضمن تهدید کره جنوبی درباره تداوم رزمایش‌های مشترک با آمریکا، تاکید کرد: در این صورت توافق نظامی کاهش تنش بین دو کره که در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده است لغو خواهد شد و از سوی دیگر سازمان مسئول رسیدگی به امور مرزی نیز منحل می‌شود.

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را با القاب نامناسب توصیف کرد و گفته بود که دیدار با او را قبول نمی‌کند مگر اینکه پیونگ یانگ برای کاهش زرادخانه هسته‌ای خود اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش هسته ای کیم جونگ اون تنش میان کره شمالی و آمریکا کره شمالی پیونگ یانگ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست