Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا با محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

رضایی در این دیدار پس از دریافت گزارشی از عملکرد هیات مرکزی نظارت، گفت: این روز‌ها شاهد آغاز مقدمات برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تلخکامی‌هایی در برخی شورا‌ها وجود داشته، ولی نیازمند ایمان به تجربه جمعی و اعتماد به مردم برای تمدن سازی و تحقق کامل مردمسالاری دینی هستیم.

رضایی تاکید کرد: اصل ۱۰۱ قانون اساسی یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب بود که هنوز به درستی اجرا نشده است. اصل‏ ۱۰۱ قانون اساسی بر ۳ هدف مشخص تاکید دارد: ۱- «جلوگیری‏ از تبعیض‏» [بین استان‌ها و شهرستانها]، ۲- «جلب‏ همکاری‏ در تهیه‏ برنامه‏ های‏ عمرانی‏ و رفاهی‏ استانها»، ۳- «نظارت‏ بر اجرای‏ هماهنگ‏ آنها» توسط شورای عالی استان‌ها که متشکل از نمایندگان‏ شوراهای‏ استانهاست.

وی افزود: آیا این ۳ هدف موردنظر قانون اساسی محقق شده اند؟ به نظر می‌رسد نیازمند اصلاح و بروزرسانی قوانین مربوطه و اجرای قاطع قانون شورا‌ها و اعتماد و اتکا به اختیارات شورا‌ها و توانمندسازی شورا‌ها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اصل ۱۰۱ قانون اساسی درباره شورا‌ها بطور کامل و صحیح اجرا شود و راه نفوذ رانتخواران مسدود شود، شاهد تحقق مردمسالاری اقتصادی، حاکمیت مردم بر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد رقابتی در یک منظومه رقابتی اقتصادی - هویتی خواهیم بود.

رضایی گفت: پیشنهاد شورا‌های اسلامی شهر‌های مختلف کشور که در این چند روز مطرح کردند، این است که فرصت نام نویسی ۴۸ ساعت تمدید شود، زیرا به خاطر کرونا و مسائل دیگر، برخی از داوطلبان نتوانسته‌اند مدارک خود را برای نام‌نویسی تکمیل کنند.

در این دیدار، سید حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور با قدردانی از پیشنهادات رضایی و تاکید ایشان بر اهمیت شوراها، با ارائه گزارشی از روند تشکیل هیئت‌های نظارات در سراسر کشور گفت: سیاست هیئت نظارت ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا، عمل به قانون به معنی تامّ آن است و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در امانتداری انتخابات که امانت مردم نزد ما است، هیچ ملاحظه‌ای نخواهیم داشت. کاظمی بر تلاش شبانه روزی همه اعضای هیئت‌های نظارت در سراسر کشور برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شوراهای شهر و روستا انتخابات شوراها انتخابات شورا قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد نوآورانه راهیان نور امسال از تداوم ارتباط فرماندهان جنگ و حضور مستمر آنان در راهیان نور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، محسن رضایی که در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با وی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد.

 در  این دیدار ،سرهنگ حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد راهیان نور کشور در راهیان نور کشور از حضور سردار سرلشکر محسن رضایی در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام اوج راهیان نور تقدیر کرد.

در ادامه، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن ارائه گزارش عملکرد و قدردانی از سرلشکر رضایی در جهت حضور در یادمان شطعلی و روایت گری برای دانشجویان و گزارشی از عملکرد راهیان نور دانشجویی در قرارگاه علم الهدی از برگزاری دوره های تخصصی راویان جوان دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.

در پایان این دیدار، نشان خادم الشهدا و لوح سپاس  توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به نمایندگی از خادمین شهدا به سردار سرلشکر محسن رضایی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد