Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران حرفه‌ای مرورگر کروم روی اندروید حالا با آپدیت جدید این اپلیکیشن می‌توانند زبانه‌های بیشتری باز کنند و با سرعت بالاتری به گشت و گذار در وب بپردازند. چون گوگل بالاخره نسخه ۶۴ بیتی کروم اندروید را منتشر کرده تا بتواند از حداکثر توان دستگاه‌ها استفاده کند.

به گزارش برنا؛ اولین نسخه ۶۴ بیتی اندروید شش سال پیش منتشر شد ولی گوگل تا ژوئیه ۲۰۲۰ نسخه ۶۴ بیتی کروم را توسعه نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در واقع در ژوئیه آزمایش بتای این مرورگر را آغاز کرد و عده‌ای به صورت آزمایشی به این اپلیکیشن دست یافتند.

حالا کاربرانی که دستگاه خود را به اندروید ۱۰ آپدیت کرده‌اند و حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم دارند، می‌توانند از نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم استفاده کنند. البته همان‌طور که گفتیم عده‌ای از کاربران از قبل به صورت آزمایشی به این نسخه دسترسی پیدا کرده بودند، ولی بقیه باید نسخه جدید کروم یعنی نسخه ۸۹ را نصب کنند.

اگر می‌خواهید ببینید که مرورگر شما آپدیت شده یا نه کافی است عبارت chrome://version را در نوار آدرس مرورگر بنویسید. با این کار اطلاعات مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که شامل نسخه مرورگر، نسخه اندروید و اطلاعات مربوط به دستگاه شماست. حالا از همان بالای صفحه می‌توانید ببینید که کروم شما نسخه ۳۲ بیتی است یا ۶۴ بیتی.

با استفاده از کروم ۶۴ بیتی شاهد بهینه‌سازی‌هایی در عملکرد مرورگر خواهید بود چون در این نسخه مدیریت رم بهتر انجام می‌شود.

گوگل از ماه اوت ۲۰۲۱ برابر با مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ آپلود اپلیکیشن‌های پلی استور خود را به اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی محدود می‌کند. البته اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی موجود همچنان در این فروشگاه باقی می‌مانند، ولی اپلیکیشن‌های جدید همه باید ۶۴ بیتی باشند. شرکت ARM هم اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۲ به بعد هسته‌های بزرگ Cortex-A پردازنده‌های این شرکت فقط از کدهای ۶۴ بیتی پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گوگل اندروید کروم نسخه ۶۴ بیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟