Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر علوم، خواهان بررسی و نظارت بیشتر بر عملکرد «شهاب اسفندیاری» رئیس دانشگاه صداوسیما شدند.

متن تذکر نمایندگان مجلس به وزیر علوم بدین شرح است:

در دوره مدیریت جناب دکتر علی عسگری، شاهد رویکردهای مثبتی همچون تحول و جوانگرایی انقلابی به ویژه در رویکرد مدیران شبکه‌های تلویزیونی و نظارت بر انتشار صوت وتصویر در فضای مجازی بوده ایم که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لکن گزارشات متعدد از سوی دانشجویان و اساتید، مبنی بر ضعف عملکرد دانشگاه صداوسیما[آقای دکتر شهاب اسفندیاری] با محورهای ذیل به اینجانبان واصل گردیده که موجبات نگرانی از روندهای موجود در این دانشگاه استراتژیک را ایجاد نموده است و ضرورت دارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص ورود کرده و اقدامات لازم نظارتی را در دستور کار قرار دهد.

۱. برخورد با اساتید و دانشجویان انقلابی آن دانشگاه و احضار به کمیته‌های انضباطی و بعضاً حذف آنان به دلیل نقد عملکرد دانشگاه.
۲. ابراز نارضایتی کارکنان دانشگاه از شیوه برخوردهای غیر عادلانه و غیرضابطه‌مند اداری و مالی با آنها.
۳. ایجاد کمیته‌ای مجزای از منابع انسانی برای تشخیص استخدام دانشجویان که اظهار شده عملاً رویکردی برای حذف دانشجویان منتقد دانشگاه است.
۴. اصرار غیر کارشناسی بر برگزاری حضوری امتحانات (۲-۹۸) علیرغم تذکر ستادملی کرونا که موجب ابتلاء برخی دانشجویان به کرونا گردید.
۵. جذب اعضاء جدید هیات علمی از میان شاگردان و نزدیکان رئیس دانشگاه بدون رعایت اصل تعارض منافع که بعضاً شاخص‌های صلاحیت علمی و عمومی برجسته‌ای ندارند و طرد متقاضیان شایسته عضویت هیات علمی
۶. جذب و استخدام و انتصاب مدیرانی با تخصص مغایر با ماموریت آن دانشگاه و سازمان صداوسیما (زمین شناسی و...).

کد خبر 5171447

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی دانشگاه صدا و سیما شهاب اسفندیاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان صداوسیما صحن مجلس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان لایحه بودجه ۱۴۰۰ انتخابات 1400 حجت الاسلام حسن روحانی ستاد انتخابات کشور سید اسماعیل موسوی انتخابات شوراها نمایندگان مجلس هیئت دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزارت کشور لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 

 به گزارش قدس خراسان، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه همزمان با خیزش جهانی جامعه دانشگاهیان علیه جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و پس از برخورد شنیع پلیس آمریکا با جامعه اساتید و دانشگاهیان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد برای محکومیت این اقدام دولت آمریکاف جلوی درب دانشگاه فردوسی مشهد تجمع ضداستکباری برگزار کردند. 

در این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های مشهد برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از نوشتن نامه‌ای به نمایندگی از جامعه دانشگاهی مشهد خطاب به رؤسای ۳۸ دانشگاه آمریکا، در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه با وجود سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، خبر داد. 

در متن نامه مسعود میرزایی شهرابی آمده است « به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.» 

در خلال این مراسم که با رجزخوانی، شعرخوانی و شعارهای ضدصهیونیستی دانشجویان مشهدی ادامه پیدا کرد، بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی نیز قرائت شد و پس از آن، رسول نوروزی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی ضمن سخنرانی به نقش دانشگاه‌های حامی فلسطین در آینده آمریکا اشاره و تاکید کرد: این خیزش جامعه نخبگانی همه معادلات آینده جهانی را برهم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین