Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:41:27 GMT

دستاوردهای موجود در پرتو صبر انقلابی به بار می‌نشیند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۰۰۰۷

دستاوردهای موجود در پرتو صبر انقلابی به بار می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در جلسه انس و وحدت قوای نظامی و انتظامی استان فارس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک ویژه به پاسداران، اظهار داشت: همه شما پاسدار هستید و پاسداری از دین، شأن نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی است و چشم ما روشن است به اینکه همه شما عزیزان به شکل های مختلف در این مسیر تلاش می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که مسلم هست و اگر بپذیرند، امروز همه ما و شما به عنوان سربازان امام زمان(عج) خدمت می کنیم و با همه مشکلاتی که در نظام اسلامی داریم و رهبر معظم انقلاب هم مکرر فرموده اند که ما انکار نمی کنیم و در جاهایی عقب هستیم اما می دانیم در زیر این آسمان کبود غیر از نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام دیگری که برای اهل بیت و برای امام زمان (عج) پرچمش برافراشته شده باشد وجود ندارد و به همین دلیل همین باید بسیار حواسمان به این کشور و نظام باشد که به تعالی برسد و بر مشکلات درونی و بیرونی فائق آید.

امام جمعه شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی اخیر خود و دیدار با اعضای مجلس خبرگان بر روی یک نکته تاکید کردند و آن باید مسئله صبر، استقامت و مقاومت را به نوعی در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: یک جاهایی اگر ایستادگی نکنید تمام زحماتی که تا به امروز انجام شده است از دست می رود و دوباره به نقطه صفر بازمی‌گردیم که امروز یکی از همان موقعیت ها است و شوخی نیست که بیش از سه سال تحریم فلج کننده تمام قدرت های جهانی بر علیه ما است.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: فشار دشمن خیلی شدید بوده که تا اینجا رسیده است اما بالاخره مردم ایستاده اند و کار را به اینجا رساندند، دشمنان به دنبال این هستند که به شکلی آبی را گل آلود کرده و با هیاهو بگویند نتوانستید، همان طور که رئیس جمهور جدید آمریکا تحریم ها را یک سال دیگر تمدید کرد چون دشمنان امیدوارند شاید صبر ما تمام شود.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: روز پاسدار روز صبر است و همان طور که رهبری فرموده تمام روزهای سال روز پاسدار شده است و روی مسئله صبر باید کار کرد چرا که دستاوردهای انقلاب در پرتو صبر انقلابی به بار می نشیند.

وی با بیان این روایت که ملائک از صبر امام حسین(ع) تعجب کردند، افزود: ما در روز تولد امام حسین باید به ایشان متوسل شویم که می خواهیم ملائک از صبر علاقه مندان و نوکران شما هم تعجب کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: همه شما به هر شکلی که می توانید در خصوص مسئله صبر برای مردم تبیین‌گری کنید چون آسان نیست و صبر اگر آسان بود این همه اجر نداشت و کار بسیار دشواری است و از قدیم می گفتند صبر خون دل خوردن است اما خدای متعال فرموده که این کار را بکنید و مزد صبر را به شما می دهم.

آیت الله دژکام بیان کرد: در کل جهان، یک کشور ایران اسلامی شده است و این ایستادگی ایران یعنی بقیه ضرر می کنند اما دشمنان فضا را چگونه جلوه می دهند؟ آنها به نوعی تبلیغ و فضاسازی می کنند که گویی ما داریم ضرر می کنیم ولی خدا می فرماید آنها ضرر می کنند. حرف خدا را قبول دارید یا حرف خدایان دروغین فرعون صفت را ؟

 وی با بیان اینکه قرآن کریم در مورد روابط خارجی یک کشور اسلامی به ما دستور داده است، گفت:کار ما را به جایی رسانده اند که به خاطر روخوانی آیه قرآن و تبیین مواضع قرآنی هم باید تاوانش را پس دهیم و در این فضا باید مراقب باشیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این پرچم را سرپا و محکم نگه دارید.  چرا که اسم خدا روی آن نوشته شده است و اسلام ناب زیر این پرچمی که در اهتزاز است خود را نشان می دهد و باید حفظش کنیم.

وی بیان کرد: به خاطر دارید که سال گذشته و در آغاز جریان کرونا به کجا رسیدیم که تمدن رقیب عقیده داشت با بروز کرونا تمدن اسلامی ما نابود خواهد شد؛ این دروغگوهای بی حیا از حرف های دروغ خود خجالت نمی کشند و امروز قدرت هایی که حرف زور می زنند خود در مشکلات ناشی از کرونا مانده اند و وضعیت آنها را می بینید ولی ایران و ملت غیور آن ایستاده است و این به خاطر عمل صالح است.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: رهبری معظم در ماه شعبان سال گذشته فرمودند که به همدیگر رسیدگی کنید و خدا می داند این توصیه چقدر دلها را به هم نزدیک کرد و چقدر ایستادگی را در ملت تقویت کرد بنابراین این مسائل را باید ادامه دهیم.

وی ضمن تحلیل سوره مبارکه عصر گفت: طلبه‌ای که نتواند حرف حق را بگوید، مردم را گمراه می کند و خدا می داند امروز بیان کردن حرف حق چقدر اجر دارد؛ تواصی به حق فضایی ایجاد می کند و حال که حق را شناختیم پایش بایستیم.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: حق آن است که رهبر عزیز انقلاب، نائب امام زمان(عج) است و این حرف مال امروز نیست و شیعه از روز اول که تشکیل شده است تا آخر این عقیده را دارد که ولی فقیه نائب عام امام زمان(عج) است و این نایب امام زمان(عج) است که امروز برای ما حرف می زند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله دژکام صبر انقلابی کشور اسلامی آیت الله دژکام امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است

امام جمعه شهرستان نائین گفت: اگر امروز بخواهیم به جهش تولید برسیم، راه آن افزایش رفاه کارگر است و کارگر نیز باید با این دید کار کند که در منظر خدا در حال کار است و وجدان کاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار در اسلام، یکی از وظایف بزرگ جامعه اسلامی، معلمان، مربیان و مسئولان، تربیت نیروهای متخصص برای کار است و امروز به واسطه داشتن ادارات فنی و حرفه‌ای، فرصت یادگیری برای همه فراهم است.

وی افزود: وقتی نگاه به کار و کارگر صحیح و نگاه این شود که استقلال و عزت کشور به دست نیروی کار است، بسیاری از مسائل و مسائل ما حل و کمتر خواهد شد و کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است.

امام جمعه شهرستان نائین تاکید کرد: امنیت شغلی، احترام و مزد کارگر از مسائلی است که باید برای آن فکری شود و این میزان حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند، به سختی کفاف زندگی آنها را می‌دهد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم به جهش تولید برسیم، راه آن افزایش رفاه کارگر است و کارگر نیز باید با این دید کار کند که در منظر خدا در حال کار است و وجدان کاری داشته باشد.

وی افزود: مردم ما نیز اگر دلشان به حال کار و کارگر میتپد، باید تا جایی که می‌شود از کالاهای تولید ایرانی استفاده کنند تا هم سفره قاچاق جمع شود و هم کارخانه‌های ما به سمت ورشکستگی پیش نرود.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه در شهرستان در حوزه کار با چند مشکل عمده مواجه هستیم، گفت: کمبود نیروی کار، مهاجرت نیروی کار شهرستان نائین به شهرستان‌های مجاور به دلیل افزایش حقوق در آن نقاط و بردن حساب‌های بانکی برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ و پرداخت بیمه در آن شهرهای بزرگ از همین مشکلات اساسی است.

مطهرخو ادامه داد: این حرکت برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ خسارت برای شهرستان نائین است که از منافع، مزایا، نیروی کار و امکانات شهرستان استفاده کند و حساب‌های بانکی وی جای دیگری باشد و این باید رسیدگی شود.

وی افزود: برخی کارفرمایان حق و حقوق کارگران را آن‌طور که باید پرداخت نمی‌کنند و هم جاهایی اصل حقوق را به تعویق می‌اندازند و با چند ماه تأخیر پرداخت می‌کنند و امروز با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کسی می‌تواند زندگی کند؟.

امام جمعه شهرستان نائین خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر که مختص شهرستان نیست، عدم آموزش‌های لازم برای کارگران است و هر کارگر باید یک پرونده آموزشی در حوزه تخصص و مسائل اعتقادی، روحی و روانی داشته باشد و یک کارگر مدام تحت آموزش‌های نامبرده باشد.

مطهرخو اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات بحث کار و کارگر، شیفت شب کارگران زن است که به دلایل مختلف در کارخانه‌ها کار می‌کنند، نباید از آقایان حقوق کمتر دریافت کنند و نباید شب بیرون از خانه و محل کار باشند و این برای جامعه آسیب دارد چراکه زن مسئولیت مادری و همسری نیز دارد و اگر این مسئولیت گرفته شد، با تربیت نادرست بچه مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به فرمانداری ویژه شدن فرمانداری نائین و مزایای و شرایط آن، گفت: بعد از سال‌ها پیگیری مسئولان مختلف شهرستان و در رأس با پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرمانداری ویژه برای نائین محقق شد.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: در این قضیه فرماندار به عضو شورای برنامه ریزی استان ارتقا پیدا می‌کند و سطح مدیران مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، دارایی، کار و اطلاعات در شهرستان به معاون مدیرکل ارتقا پیدا می‌کنند و این باعث افزایش امتیازات و امکانات شهرستان می‌شود.

مطهرخو افزود: امیدواریم به‌واسطه این امتیاز، شهرستان نائین شاهد پیشرفت چشمگیر در آینده باشد و مسائل و مشکلات درجه یک شهرستان که عبارت اند از مسائل حوزه بهداشت و درمان، کار و کارگر، مسکن، راه‌ها و جاده‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 748124

دیگر خبرها

  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • گل‌محمدی برای بازی مقابل استقلال روی نیمکت تراکتور می‌نشیند؟