Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی چین در بحبوحه تهدیدهای آمریکا و سفر وزیر دفاع این کشور به منطقه، یک رزمایش بزرگ را با حضور انواع مختلف کشتی‌های جنگی و جنگنده‌ها در سه منطقه بزرگ دریایی برگزار کرد .

خبرگزاری «اسپوتنیک» سه شنبه به نقل از تلویزیون دولتی چین گزارش داد فرماندهی بخش شمالی، شرقی و جنوبی چین در دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی تمرین‌های رزمی را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دریای زرد،علاوه بر رزمناوهای مختلف چین یگان‌های پدافند هوایی این کشورو در دریای چین شرقی انواع ناوشکن‌ها و زیر دریایی‌ها و جنگنده‌های چین تمرین‌های رزمی مشترک را اجرا کردند. در دریای چین جنوبی نیز نیروی دریایی چین انواع مختلف تمرین جستجو و نجات در حالت  اضطراری را انجام داد.

این رزمایش فشرده نیروی دریایی چین درحالی انجام شد که «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه گفت که به منظور تقویت همکاری نظامی با متحدان آمریکا و تقویت بازدارندگی چین به منطقه سفر می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا که به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در ژاپن به سر می‌برند روز سه شنبه بعد از دیدار با وزرای دفاع و خارجه  ژاپن گفت، چین از مشغله‌های دولت قبلی آمریکا در غرب آسیا استفاده کرد و متحدان ما را در منطقه شرق آسیا تهدید کرده است.

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات  آمریکا علیه چین خبر داد. «وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه «بیهانگ» در پکن در این زمینه گفت، چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه ای اتمی خود در دریا و زمین  وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

چندی قبل نیز وبگاه «بیزینس اینسایدر» نوشت که ارتش چین در ماه آگوست (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از«جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: چین آمریکا رزمایش بزرگ تلویزیون چین رزمایش بزرگ نیروی دریایی چین دریای چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم