Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری فارس ، نشست تعیین اهداف کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام در مناطق محروم با حضور علی‌عسگری معاون اجتماعی ستاد  اجرایی فرمان امام در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور و با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» برگزار شد.

 عسگری  راه‌اندازی کاروان سلامت را یک فرصت برای ستاد دانست و افزود: سالانه گروه‌های قابل توجهی در حوزه کشاورزی و دام در ستاد اجرایی فعالیت میکنند اما این بخش جزو نقاط استراتژیک است که به بالا بردن راندمان کار ما نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ابراز امیدواری کرد که این گروه جهادی به ۵۰ گروه جهادی در تمام استان‌های کشور تبدیل شده و با در اختیار گرفتن امکانات به روستاییان و عشایر کمک کند و اظهار داشت: همانطور که در حوزه‌ انسانی با بیماری‌های ویروسی روبرو هستیم برای دام هم پیش‌بینی میشود که با بحران‌هایی مواجه باشیم و باید گروه امداد و نجات دام را تشکیل دهیم تا اگر اتفاقی مشابه بیماری کرونا برای دام رخ دهد فاجعه رقم نخورد.

مقداد همتی مدیرعامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس نیز در این نشست با بیان اینکه رسالتی در زنجیره ارزش و تأمین دام سبک و سنگین برای این شرکت تعریف شده گفت: یکی از این مباحث جدی و ویژه بحث خدمات دامپزشکی به مردم است .ما مشکلات زیادی در بحث بیماریهای دام ، بهره‌وری و باروری دام  داریم .مثلا در شتر در حال حاضر ۵۰ درصد باروری ما تلفات است و اگر با یکسری تجهیزات و امکانات و آموزش جلوی این تلفات را بگیریم نیاز به واردات نیست و حتی میتوانیم به صادرات در این زمینه نیز بپردازیم و این نشان میدهد که با کار ریشه ای میتوان هم به دامدار کمک کرد، هم مردم بهره آن را ببرند و هم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 همتی تاکید کرد: امیدواریم که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم یک پایلوت موفق را پشت سر گذاشته و گزارشهای مثبتی را ارائه دهیم و این فعالیت را توسعه دهیم و چه به لحاظ تجهیزات و چه گروه‌های جهادی شاهد پیشرفت باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بهره وری مناطق محروم امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه برای ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه ، قباد محمدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه MRI نسل جدید در مرکز درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه، راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: از وجوه تمایز این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، نیاز نداشتن به تزریق متناوب هلیوم و این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

محمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه جهت ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

کد خبر 751100

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار اردستان در سال گذشته
  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان
  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • خدمت رسانی ۴۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم نیشابور
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه