Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@08:19:51 GMT

ممنوعیت‌هایی برای خوردن فلفل

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۱۲۵۰

ممنوعیت‌هایی برای خوردن فلفل

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه کنید که این افراد نباید فلفل بخورند.

مصرف فلفل در دوران سردرد
افرادی که سردرد دارند نباید فلفل بخورند. همچنین فلفل در بعضی دختران ایجاد سر درد می‌کند.

مصرف فلفل قرمز در قاعدگی
این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه‌های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال‌های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش درد‌های دوره قاعدگی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی
فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود. زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار
می‌شوند و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می‌کنند.

نکاتی درباره عوارض مصرف فلفل
مصرف فلفل قر مز برای کودکان چندان توصیه نمی‌شود.
خوردن فلفل قرمز در عده‌ای ایجاد ناراحتی می‌کند و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی‌توانند فلفل قرمز تند را به خصوص در مصارف داخل تحمل کنند، علاوه بر این اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم هستند بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد.

اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومور‌های سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند آثار ضد سرطانی خود را نشان دهد.

مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین دلیل به لاغر شدن کمک می‌کند، اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

فلفل قرمز می‌تواند مری را تحریک کند و منجر به سوزش سر دل شود. مصرف فلفل قرمز می‌تواند باعث ایجاد یک مشکل بزرگ برای افراد مبتلا به سندروم روده یا کسانی که از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می‌برند، شود.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت مضرات فلفل مصرف فلفل قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ الئا، فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه سوربن پاریس پایتخت فرانسه در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ب. اف. ام گفت: ما داخل دانشگاه حبس شده بودیم. دو ساعت بعد از برپایی چادرها، ده‌ها تن از نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه شدند، ما را محاصره کردند و کتک زدند. آنها دانشجویانی را که در چادر‌ها نشسته بودند، با خشونت بیرون آوردند و روی زمین کشیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیوستن دانشجویان سوربن به جنبش جهانی اعتراض به نسل کشی در غزه

حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به نام «تسلیم ناپذیری» تصاویری از جنبش اعتراضی دانشجویان دانشگاه سوربن منتشر کرد و نوشت: سوربن به جنبش گسترده دانشجویانی پیوست که در جهان علیه نسل کشی کنونی در غزه به پا خاسته اند. بعد از دانشگاه کلمبیا، سیانس پوُ و صد‌ها دانشگاه دیگر در فرانسه و دنیا، دانشگاه سوربن به جنبش همبستگی دانشجویان با مردم فلسطین و توقف نسل کشی در غزه پیوست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها