Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه را نبود فضای فیزیکی برای اسکان دانشجویان قدیمی و جدید عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر و مساعدت سازمان مرکزی، کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در مهرماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"نوروز هاشمی" در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۸۰۰ دانشجو در دو پردیس شهید ایزدپناه و کوثر دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در رشته علوم تربیتی و مشاره تحصیل می کنند، اظهار کرد: ۲۰۰ نفر مهارت آموز نیز از طریق ماده ۲۸ در رشته ادبیات فارسی، معارف و ریاضی نیز در حال گذراندن دوره تربیت مهارت های معلمی هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در آزمون سراسری سال جاری ۸۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان استان در دو پردیس دانشگاه پذیرفته شدند.
هاشمی به آموزش دانشجویان در فضای کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان و اساتید با استفاده از سامانه lms جهت تشکیل تشکیل کلاس ها استفاده می کنند که خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور از جهت میزان حضور و تشکیل کلاس های مجازی جز استان های اول کشور است.
وی عنوان کرد: برای آشنایی بهتر و ارتقاء کیفیت آموزش مجازی بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی درباره سامانه های مجازی دانشگاه جهت اساتید، کارکنان و دانشجویان در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود فضای فیزیکی برای اسکان دانشجویان جدید و قدیمی، مستهلک بودن خوابگاه های موجود و اعتراض همیشگی دانشجویان مبنی بر اینکه این خوابگاه ها در شان آن ها نیست عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر و همچنین مساعدت و همکاری سازمان مرکزی کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در محوطه این دانشگاه در مهرماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.
هاشمی با اشاره به اینکه این خوابگاه در سه طبقه و هر طبقه به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع و با ساخت جدید کلنگ زنی شد، افزود: این خوابگاه جزو نخستین خوابگاه های سبز کشور است.
وی در تشریح توسعه زیرساخت ها، تعمیر و تجهیز پردیس های دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی پردیس کوثر و همچنین امکان هرگونه اتفاقی اعم از احتمال پیش آمدن آتش سوزی درخوابگاه اقدامات لازم در خصوص تغییر و تعویض سیستم قدیمی و استفاده از شوفاژ برای استفاده از دانشجویان در خوابگاه انجام شد.
وی ادامه داد: این اقدام در بهمن ماه سال گذشته و همزمان با تعطیلی در ایام کرونا آغاز و تا فروردین ماه ۹۹ ادامه داشت و اکنون به اتمام رسید.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد به قدیمی بودن درب های ورودی خوابگاه ها، کلاس های آموزشی و سلف سرویس دانشجویان اشاره و اظهار کرد: دانشجویان در هنگام ورود و خروج  به ویژه در فصل سرما با مشکلاتی رو به رو بودند که پاییز امسال درب های ورودی تعویض و درب های ریموت دار جایگزین آن شد.
هاشمی از تعویض درب ساختمان آموزشی پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خبر داد و تصریح کرد: در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج نیز احداث خوابگاه ۲۵۰۰‌ متر مربع در دو طبقه در حال ساخت است.  
وی با بیان اینکه رنگ آمیزی خوابگاه های موجود قدیمی و فرسوده بود، بیان کرد: در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادی در سراهای دانشجویی نسبت به رنگ آمیزی کلیه سراهای دانشجویی دخترانه به متراژ حدود ۳۰۰۰ متر مربع اقدام شد و این مکان ها آماده بازگشایی در ایام بعد از کرونا هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه آشپزخانه پردیس بسیار قدیمی و مستهلک بود نسبت به جابجایی آشپزخانه و کاشی و سرامیک کردن مکان جدید و همچنین خرید مایحتاج مورد نیاز اعم از گاز خوراک پزی قابلمه های جدید و همچنین کباب پز صنعتی جهت رفاه حال دانشجویان اقدام شد.
هاشمی گفت: با توجه به شیوع فصل سرما و خراب بودن ایزوگام سراهای دانشجویی نسبت به ایزوگام کردن سراهای دانشجویی در ایام تابستان اقدام شد تا در زمان شروع بارش ها برای دانشجویان مشکلی پیش نیاید.
وی جابجایی سالن مطالعه دانشجویان، تجهیز و رنگ آمیزی مکان جدید و همچنین استفاده از خیرین (کانون فرهنگی قلم چی) جهت همکاری در تجهیز این سالن مطالعه به میز و صندلی به میزان مورد نیاز، موکت کردن این سالن و خرید تجهیزات گرمایشی را از دیگر اقدامات جهت رفاه حال دانشجویان برشمرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چندین مرحله اقدام به ضدعفونی کردن سراهای دانشجویی و همچنین سلف سرویس کرده تا در حد امکان در صورت بازگشایی دانشگاه از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید.
هاشمی در ادامه از پیگیری جهت احداث سالن ورزشی جهت دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در قالب طرح توازن منطقه ای احداث یک باب سالن ورزشی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.
وی در ادامه  به شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا حوزه تربیت بدنی در چندین مرحله جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان، قطع نشدن ارتباط با دانشجویان و شناسایی استعداد های دانشجویان در چندین مرحله اقدام به برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی کرد که با استقبال خوب دانشجویان رو به رو شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دوشنبه های قرآنی در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۹۹ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز برگزار شد که آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج از سخنرانان این مراسم بودند. 
هاشمی به کمک های مومنانه در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: درقالب کمک های مومنانه تعداد ۲۵۰ بسته حمایتی از طریق بسیج دانشجویی و کانون‌ها به کمک حوزه دانشجویی تهیه و به افراد مستحق تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: در خصوص بیمه حوادث دانشجویی اطلاعات به حوزه بیمه ارسال و برای حدود ۸۰۰‌ دانشجو بیمه حوادث دانشجویی از اول مهرماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ صادر شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با مشارکت ۷۸ درصد دانشجویان انتخابات شورای صنفی برگزار شد، گفت: دبیر و اعضای اصلی انتخاب و ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و فعالیت خود را آغاز کردند.
هاشمی افزود: با مشارکت ۷۲ درصد دانشجویان انتخابات کانون همیاران سلامت نیز برگزار شد و دبیر و اعضای اصلی انتخاب، ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و آغاز به کار کردند.
وی به انجام تبلیغات لازم و گسترده برای عضوگیری انجمن های ورزشی اشاره و تصریح کرد: دبیران اصلی انجمن ها انتخاب و در قالب گروه های مجازی فعالیت و برنامه های خود را ارائه دادند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وام های دانشجویی از طریق فضای مجازی (اطلاع رسانی در گروه های دانشجویی و گروه های آموزشی و فرهنگی دانشگاه) و از طریق روابط عمومی پردیس و مدیریت استانی اقدام به اطلاع رسانی شد، اظهار کرد: پس از ثبت‌نام ۱۳۴ وام دانشجویی براساس بخشنامه سازمان مرکزی که پرونده های آنها شرایط لازم را داشته اند بررسی که تعداد ۵۸ فقره وام دانشجویی شامل (۲۵ وام ودیعه مسکن متاهلی و ۲۵ وام ضروری ازدواج و ۴ وام ضروری حوادث زلزله‌) بالغ بر جذب ۷میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال به دانشجویان متاهل این استان تعلق گرفت.
هاشمی از پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت وام به دانشجویان مجرد با سازمان مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تایید سازمان نیز در خدمت این دانشجویان نیز خواهیم بود.
وی به تسویه و اعلام بدهی وام دانشجویی کلیه دانشجویان ورودی ۹۵ اشاره کرد و ادامه داد: پرونده های وام دانشجویی آنها ساماندهی شده و بدهی و ۱۰ درصد کلیه وام های آنها پرداخت و قسط بندی شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت وام های دانشجویی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
هاشمی در بخش دیگری ازسخنانش، تجهیز حوزه های مختلف اداری، رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آموزش مجازی لزوم توجه به زیرساخت های دانشگاه جهت استفاده از فن آوری های روز یک ضرورت بود که خوشبختانه در ایام کرونا استودیو دانشگاه تجهیز و راه اندازی شد.
وی ارتقاء سرور و افزایش پهنای باند دانشگاه، خرید لپ‌تاپ، دستگاه های کپی و فکس برای پردیس ها و  افزایش تعداد دوربین های مدار بسته دانشگاه را در ایام کرونا یادآور شد و افزود: توجه به مسائل زیرساختی و نرم افزاری دانشگاه برای رفاه حال اساتید و دانشجویان در این برهه مورد توجه مدیریت دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از تشکل ها وکانون های این دانشگاه که در ایام کرونا برنامه های فاخری را انجام دادند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان خوابگاه دانشجویی وام دانشجويي کمک مؤمنانه كهگيلويه و بويراحمد دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد سراهای دانشجویی ایام کرونا وام دانشجویی سازمان مرکزی خوابگاه ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندلی خالی زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی زلفی گل» شنبه شب هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از اعضای هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است.

وی اظهار کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم که از روسای سال‌های گذشته دانشگاه یاسوج از مرحوم دکتر عسکریان موسس این دانشگاه تا دکتر رحیمی تشکر می‌کنم، دکتر رمضانی در دوران مدیریت خود بودجه این دانشگاه را ۸۶ درصد رشد داد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که انجام شد دستاورد وزارت علوم بود چراکه اساتید و دانشمندان وزارت علوم رفتند تا این عملیات محقق شد.

زلفی گل تصریح کرد: اتفاقات در کشور با وجود تحریم ها نتیجه تلاش های دانشگاهیان است و باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های زیاد و منابع منحصر به فردی دارد و هنر نی خواهد که از این مزیت های نسبی استفاده کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: برخی مدیران دنبال هستند که از منابع موجود خوب استفاده کنند، اما یکی از ویژگی های اساتید، دانشگاه و مجموعه وزارت علوم مزیت سازی است و مزیت های جدیدی را برای کشور خلق کرده و محصولات جدیدی و نوینی را تولید کنند که قبلاً وجود نداشت بنابراین هر اندازه برای اساتید، دانشجویان و دانشگاه‌ها هزینه کنیم بهترین نوع سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.

زلفی گل تاکید کرد: رشته های که در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب می شود باید متناسب با مزیت های نسبی این استان باشند.

وی اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌ها شاید زمانی لازم بود چون ۴.۵ میلیون دانشجو داشتیم اما هم‌اکنون سه میلیون و ۲۰۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند که خیلی صندلی خالی در کشور داریم و باید دنبال توسعه کیفی، علمی و هدفمند دانشگاهها باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: چه ضرورتی دارد که دانشگاه دیگری را در استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس کنیم و این موضوع در راستای بهره‌وری آموزش عالی نیست. بنابراین باید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و یا اگر اعتبارات جواب بدهد می‌توانیم دانشکده دیگری را راه‌اندازی کنیم.

زلفی گل افزود: در اولین فرصت ساختمان کلاس‌ها و فنی و مهندسی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و خوابگاه متاهلین و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج را پیگیری می کنم و تلاش خواهیم کرد که به دانشگاه یاسوج توجه ویژه شود.

وی با اشاره به هفته معلم تاکید کرد: ما امانت دار فرزندان و جگر گوشه‌های مردم هستیم، بنابراین باید امانت‌دار خوبی باشیم و قدر این فرصت را بدانیم به‌گونه‌ای که جامعه دانشگاهی برای سایر اقشار جامعه مرجع باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت دانشگاهیان کشورهای آمریکا ‌اروپا از مردم فلسطین افزود: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از غزه و علیه رژیم صهیونسیتی موضع خوبی گرفتند.

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: در سفر اول رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان و در سفر دوم رئیس جمهور نیز ۲۰۰میلیارد تومان به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت.

وی افزود: دو ساختمان آموزشی دانشگاه یاسوج پیشرفت خوبی دارند که قرار شد با همکاری وزارت علوم و سازمان برنامه بودجه در بهره برداری از آنها تسریع شود و با پیگیری‌های وزیر علوم از طریق وزیر کشور، ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید جهت کمک به شهرداری و اتوبوسرانی برای ایاب و ذهاب دانشجویان شهر یاسوج اختصاص داده شد.

احمد زاده از وزیر علوم، دانشگاه صنعتی را درخواست کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مخالف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی از سرآمدان کشور است که نیاز به یک دانشگاه صنعتی دارد و مطالبه بزرگ و انتظار ویژه این استان ایجاد و راه اندازی دانشگاه صنعتی یا ارتقای وضع موجود برخی دانشکده هاست.

همچنین بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: 14 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت های مختلف کشوری و استانی فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از ۶۰ استاد، پژوهشگر برتر و عضو هیئت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه یاسوج به مناسبت هفته معلم تجلیل شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر علوم: امتحانات دانشگاه ها به هیچ عنوان نباید لغو شود/ مسئولیت غیبت با خود دانشجو است وزیر علوم: دانشگاه معتاد نیست که به تخت بسته شود

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی