Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تمایل به خرید کالای خارجی فرهنگی به جا مانده از دوران ضعف صنعتی و فناوری ایران است که با چاشنی غرب زدگی بروز کرده و همچنان دیده می‌شود. در این نگاه با وجود افزایش محسوس کیفیت محصولات ایرانی و حتی اقبال مشتریان خارجی به این تولیدات، همچنان شهروند ایرانی به دیده تردید به کیفیت کالا‌ها می‌نگرد و یا ترجیح می‌دهد جنسی را بخرد که نشان تجاری خارجی بر آن نقش بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجیح پارچه خارجی بر ایرانی

برای بررسی سلیقه مشتریان و کیفیت محصولات به برخی از واحد‌های صنفی فروش شلوار‌های جین در اصفهان سری زدیم و جواب‌های جالبی گرفتیم.

خریدار جوانی گفت: امروز شلوار‌های ترک مخاطبان بیشتری دارد و من هم علاقه بیشتری برای خرید آن‌ها دارم، چون کیفیت کار برایم مهم است.

صحبتی که جوادی فروشنده پوشاک اینطور به آن پاسخ داد: تمام اجناس ما ایرانی است، اما مشتریان علاقمند هستند همین جنس را با نام خارجی خریداری کنند حتی اگر مجبور شوند قیمت بیشتری بپردازند.

این کم رغبتی به پارچه جین ایرانی در حالیست که در شاهین شهر پارچه‌های جین با بهترین کیفیت تولید و دوخته می‌شود.

فروش پارچه ایرانی با نشان تجاری خارجی

علی دوانیان مدیرعامل کارخانه نساجی در شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: نخ کار ما به طور کامل از پنبه است که بخش عمده آن از پنبه‌های درجه یک ایرانی تامین می‌شود.

او افزود: پارچه‌های جین و کتان ما مطابق استاندارد تولید می‌شوند و قیمت آن‌ها نصف قیمت نمونه خارجی است.

مدیرعامل کارخانه افزود: این پارچه‌های جین و کتان در کشورمان برش داده و دوخته می‌شود و به عنوان پوشاکی با کیفیت از طریق بازارچه‌های مرزی به مشتریانی از کشور‌های همسایه فروخته می‌شود.

دوانیان افزود: ما حتی از میان کشور‌هایی که هموطنانمان دنبال خرید پارچه و پوشاک آن‌ها هستند مشتری داریم، چون هم تولیداتمان با کیفیت و هم قیمت تمام شده آن کمتر است.

او با انتقاد از فروش پارچه‌های ایرانی با نشان‌های تجاری کشور‌های همسایه گفت: متاسفانه این فرهنگ در البسه فروشی جا افتاده که مرغ همسایه غاز است و مردم پوشاک خارجی را با کیفیت‌تر می‌دانند و همین سبب می‌شود برخی از تولیدکنندگان با پارچه‌های وطنی پوشاک تولید، اما با نشان خارجی عرضه کنند.

مدیرعامل کارخانه نساجی که در دوران کرونا هیچ تعدیل نیرویی نداشته است تصریح کرد: رونق کار ما به معنای اشتغالزایی برای نیروی کار ایرانی است پس مردم نباید فراموش کنند که با خرید کالای ایرانی به اشتغال هموطن خود کمک می‌کنند.

پارچه ایرانی همطراز با پارچه‌های وارداتی

ابراهیم خطا بخش رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان اظهار کرد: پارچه‌های ایرانی با کیفیت استاندارد جهانی تولید و دوخته می‌شود و باید گفت از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با نمونه خارجی ندارد.

او افزود: پوشاک موجود در بازار کاملا ایرانی است، مردم با تبلیغ فروشندگان و با اعتماد به آن‌ها اجناس را خریداری می‌کنند، پس بهتر است فروشندگان نیز کالای ایرانی با کیفیت را به مشتریانشان معرفی کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: اگر این فرهنگ سازی صورت گیرد که به جنس و نشان تجاری ایرانی اعتماد کنیم و جنس ایرانی را با نام خارجی نخریم قطعا به رونق تولید داخل کمک کرده ایم.

خطا بخش با اشاره به فعالیت ۷۰۰ واحد

تولید پوشاک در اصفهان گفت: متاسفانه بیماری کرونا به تعدادی از تولید کنندگان آسیب زده و منجر به تعطیلی واحد‌های آنان شده که می‌طلبد دولت حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشد.

او گفت: با توجه به رشد صادرات محصولات نساجی استان اصفهان و افزایش کیفیت آنها، لازم است مسئولان هم برای حمایت از این صنعت اقدامات جدی تری داشته باشند.

دایر شدن میز توسعه نساجی کشور در اصفهان

ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اصفهان قطب صنعت نساجی کشور است و از ۱۰ هزار واحد صنعتی استان هزار و هشتصد در زمینه نساجی فعالیت می‌کنند.

او افزود: این واحد‌ها زمینه اشتغال ۵۱ هزار نفر را فراهم کرده اند که ۱۰ درصد از اشتغال در بخش صنعت استان اصفهان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۰ تن محصولات نساجی به ارزش دو میلیون دلار صادر شد که این میزان در ده ماه ۹۹ به ۷۳۶ تن به ارزش چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.

موفق اظهار کرد: هزار و هفتصد طرح در دست اجرا در صنعت نساجی استان داریم که پس از تکمیل به جمع نساجی‌های اصفهان اضافه می‌شوند.

او افزود: میز ملی توسعه نساجی کشور هم به استان اصفهان اختصاص یافته است تا به مسائل و مشکلات این واحد‌ها رسیدگی و طرح‌هایی برای تسهیل فعالیت آن‌ها مصوب شود.

نساجی صنعتی است که بیشترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد، موفقیت در این زمینه در گام اول در گروی تولید کالای با کیفیت و شناساندن آن به مشتریان ایرانی و خارجی است. ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی هم به حفظ اشتغال کارگر ایرانی کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت نساجی پارچه ایرانی رونق تولید استان اصفهان اصفهان گفت واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (‌شنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ طی ساعات منتهی به ۸:۰۰ صبح شاخص کیفیت هوا با عدد ۱۰۲ در شرایط ناسالم (نارنجی) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بار آلایندگی سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه زینبیه با شاخص ۱۵۵ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های ولدان با شاخص ۱۵۴، کاوه با شاخص ۱۵۲ و دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، رهنان با شاخص ۱۱۹، پارک زمزم با شاخص ۱۱۰ و خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان ادامه داد: ایستگاه‌های کردآباد با شاخص ۷۹، فرشادی با شاخص ۷۲، انقلاب با شاخص ۶۵، سپاهان‌شهر با شاخص ۵۸، میرزاطاهر با شاخص ۵۷ و فیض با شاخص ۵۵ در موقعیت سالم (زرد) قرار دارد.

وی با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد، ایستگاه‌های پروین با شاخص ۱۲۵ و احمدآباد با شاخص ۱۱۵ ناسالم (نارنجی)، خرازی با شاخص ۵۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، کاشان، سجزی، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که موقعیت کاشان با شاخص ۱۱۹ و سجزی با شاخص ۱۰۴ ناسالم (نارنجی)، قهجاورستان با شاخص ۹۲، زرین‌شهر با شاخص ۹۰، مبارکه با شاخص ۶۰، خمینی‌شهر با شاخص ۷۰، شاهین‌شهر با شاخص ۶۴ و نجف‌آباد با شاخص ۶۳ سالم (زرد)، ثبت شدند، ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهر دولت‌آباد فعال نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش‌آگاهی هوا، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز از ارتفاعات در نیمه شرقی و جنوبی استان است، طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر وقت سه‌شنبه جو پایدار حاکم خواهد بود، از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه فعال بارشی بر روی استان از سمت غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. آسمان شهر اصفهان نیز امروز صاف به تدریج قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن (O۳)، دی‌اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه‌گیری و روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 748323

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شوم تار ؛ عرفان طهماسبی
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت