Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کلانتری متخصص عفونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: برنامه ریزی لازم برای انجام تزریق مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شده و تمام تلاش این است که تا پایان سال تزریق واکسن به داوطلبان مرحله اول به اتمام برسد.

وی با آغاز تزریق گروه دوم داوطلبان شامل ۱۲۰ نفر اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن رازی کوو پارس از روز سه شنبه هفته گذشته به گروه دوم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری ادامه داد: برنامه ریزی ما برای تزریق روزانه واکسن به ۸ داوطلب در روز است، انجام گرفته که در تلاش هستیم این موضوع محقق شود و تاکنون به چند داوطلب واکسن تزریق شده  است.

وی ادامه داد: تاکنون عارضه جدی در داوطلبانی که واکسن رازی کوو پارس را دریافت کرده اند، دیده نشده است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس افزود: بعد از تزریق واکسن به داوطلبان، اقداماتی مانند بررسی نتایج آزمایش روی داوطلبان در روزهای ابتدایی سال جدید جمع بندی و به سازمان غذا و دارو ارایه خواهد شد.

وی، روند ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این کار با روند مطلوبی در حال انجام است

کلانتری با اشاره به اینکه پایان مرحله اول تست انسانی، ایمنی واکسن و دوز مناسب آن تعیین می شود و تا حد زیادی به ایمنی زایی آن هم می توان قضاوت کرد، گفت: اثرزایی و بی خطری واکسن در مرحله بعدی تست انسانی مشخص می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن تا چه زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: از الان نمی شود زمان دقیقی برای این کار تعیین کرد اما پیش بینی  می شود تا اوایل پاییز این واکسن در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- ۱۹، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

واکسن کووپارس رازی تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن از دهم اسفند ماه روی ۱۳ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد. 

برچسب‌ها کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاصی ایرنا واکسن برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران کرونا موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاصی ایرنا واکسن برگزیدگان علم اخبار کنکور تست انسانی مرحله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • فیلم/ پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد